niedziela, 10 lipca 2022

Kristin Cast, P. C. Cast - "Omen’s Bite. Dary bogiń. Siostry z Salem. Tom 2"

 

 

Autor: Kristin Cast P. C. Cast

Tytuł: Omen’s Bite. Dary bogiń. Siostry z Salem. Tom 2

Wydawnictwo: Jaguar

Data wydania: 2022

Ilość stron: 352

Ocena: 7/10

PATRONAT KSIĄŻKOWIRU

Opis:

Kontynuacja powieści Spells trouble. Wiedźmi czar.

Fascynująca historia o sile sióstr, magii i przeznaczeniu.

Bliźniaczki Mercy i Hunter są potomkiniami Sary – wiedźmy z Salem, założycielki rodu Goode i miasteczka Goodeville. Od wieków kolejne pokolenia wiedźm opiekowały się drzewami rosnącymi u bram do podziemnych światów.

Po tragicznej śmierci matki Mercy i Hunter muszą przejąć pieczę nad starożytnymi portalami oddzielającymi ich świat od królestw, w których rządzi mitologia i istnieją najmroczniejsze stworzenia.

Prastare drzewa zaczyna toczyć nieznana choroba. Przez pękające bramy przedostają się mityczne istoty zagrażające miastu.

Siostry – zamiast się zjednoczyć – popadają w konflikt. Coraz bardziej samotne i przerażone, uginając się pod brzemieniem odpowiedzialności, próbują – każda osobno – zapieczętować bramy na nowo.

Czy siostrzana więź przetrwa ostateczną próbę?


Recenzja:
 
Pierwszy tom: średnio mi się podobał, autorki w ogóle nie wykorzystały pełni potencjału tamtej części. Ale, ale! Teraz tom 2 bardzo mile mnie zaskoczył - na tyle, że uważam, że to jedna z lepszych młodzieżówek o czarownicach, jakie w tym roku można podsunąć nastolatkom! Oczywiście dorośli też mogą to przeczytać - ale uważam, że to jest jednak typowa młodzieżówka, nawet za dużo kwestii romansu tu nie ma: raczej kwestie przyjaźni, siostrzanej więzi, mitów i legend wraz z dużą dawką intryg.

Niedawno umarła matka Mercy i Hunter - a jej śmierć zapobiegła rozwojowi choroby jednego z pięciu drzew, które są portalami do pięciu różnych światów z mitów. Niestety, dalsze drzewa nie czują się najlepiej, a siostry nie wiedzą, jak im pomóc...

Ba, Mercy i Hunter nawet nie wiedzą, jak mają się ze sobą kontaktować, żeby się nie kłócić. Ich relacja jest bardzo napięta, ciągle dochodzi do konfliktów i wybuchów. I co najgorsze, każda chce znaleźć swój własny sposób na to, aby uzdrowić drzewa i portale, chociaż większą szansę mają na to, aby razem coś zdziałać.

Ogólnie rzecz biorąc pierwszy tom był taką podstawą podstaw i średnio wprawił w akcję - ale teraz fabuła już znacznie się rozkręciła, jest mnóstwo plot twistów i bez wątpienia czytelnik nie jest w stanie się nudzić. 

Fajne jest to, że tu jakby kwestie mitów i wierzeń są najważniejsze - że to są podstawy magii w całej książce, a raczej serii. To znaczy ja wiem, że panie Cast są znane ze swojej pomysłowości, szczególnie w świecie fantasty, ale nie sądziłam, że coś dla nastolatków też przygotują takiego, że nie sposób będzie przerwać czytanie. 

Dodam także, że zakończenie jest mniej więcej takie WOW, że z automatu chciałoby się kolejną część - ale pewnie trzecia ukaże się jeszcze w tym roku: trzymam za to kciuki. Także jak macie ochotę podsunąć nastolatkowi coś, co bez wątpienia z chęcią przeczyta - podsuńcie "Omen's Bite". 

Kristin Cast oraz P.C. Cast to duet matki i córki - bardzo utalentowany pod kątem pisarskim. Jestem przekonana, że ich wcześniejsze serie (zarówno w duecie, jak i solo) - także bardzo przypadną młodzieży do gustu.

Mówiąc w skrócie: Dary bogiń. Siostry z Salem coraz bardziej się rozkręcają - i bez wątpienia mam teraz ochotę dowiedzieć się, co się podzieje dalej, szczególnie po takim zakończeniu, z jakim zostawili nas w części drugiej.

Obstawiam, że nie każdy dorosły się zakocha w tej serii. Niemniej jednak jest to specjalna gratka dla nastolatków - którzy raczej będą zachwyceni, jak tylko będą mogli poczytać fantastyczne przygody fantastycznych bohaterów! 

Podsumowując: jak tylko macie komu to podsunąć, zróbcie to bez wahania!

9 komentarzy:

  1. Narazie nie mam w planach tej serii 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam autorki i ich serię Dom nocy i podobala mi się. Tej seri nie czytalam jeszcze i na razie nie mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam autorki i nie koniecznie za nimi przepadam. Pamiętam, że kiedyś strasznie się męczyłam czytając ich inna serię. Teraz, mimo że brzmi interesująco ta seria, jakoś jie mam ochoty po nią sięgnąć. Ale trzeba przyznać, że piękne wydanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomimo że druga część cyklu 'Siostry z Salem' jest lepszą niż pierwsza lecz i tak jakoś mi nie śpieszno do poznania tych książek. Chociaż fabuła oraz świat są ciekawe a także magia wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, poprzednich części nie czytałam... Ostatnio jestem na bakier coś z fantastyką, może dawniej czytałam je do pęknięcia. Może kiedyś spojrzę na ten cykl przychylniejszym okiem, tylko nie wydaje się specjalnie udany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ciekawie ale to nie jest mój gatunek może kiedyś z ciekawości bym sięgnęła

      Usuń
  6. Piękna okładka. Nie mam w planach serii tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba kiedyś czytałam coś autorek, albo jednej z nich. Może kiedyś się skuszę i przeczytam tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za literaturą fantastyczną, ale młodzi ludzie bardzo ją lubią i wiem, że często sięgają po pozycje z tego gatunku. tym bardziej cieszy mnie fakt, że w ich ręce pozycja ciekawa, ale i dobrze napisana.
    Aleksandra Miczek

    OdpowiedzUsuń