piątek, 3 czerwca 2022

Katarzyna Garczyk - "Król Śródmieścia"

Autor: Katarzyna Garczyk

Tytuł: Król Śródmieścia

Wydawnictwo: NieZwykłe

Data wydania: 2022

Ilość stron:

Ocena: 7/10

PATRONAT KSIĄŻKOWIRU

Opis:

Napędza go gniew. Nakłania do rzeczy, o których nigdy wcześniej by nie pomyślał.

Dziewiętnastoletnia Melania Skierniawska ma poważny problem. Jej brat po raz kolejny wpadł w tarapaty. Co prawda zdarzało mu się już pożyczać pieniądze od podejrzanych typów, jednak do tej pory nie był dłużnikiem Costury – szefa największego gangu narkotykowego w Śródmieściu.

Dziewczyna nie chce, aby brat skończył w czarnym worku, dlatego postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i wspólnie z Maksem – najlepszym przyjacielem, a zarazem jednym z zaufanych ludzi Costury – udaje się do klubu nocnego. W ten sposób trafia prosto do mrocznego świata Warszawy i staje twarzą w twarz z mężczyzną, o którym mówi się, że ma zasady, ale nie posiada serca.

Costura zgadza się na przedłużenie terminu spłaty, lecz na swoich warunkach. Melania przystaje na jego propozycję, nie mając pojęcia o prawdziwych zamiarach mężczyzny – planie, który zamieni jej życie w piekło. Odtąd każdy krok dziewczyny będzie śledzić gniewne spojrzenie.

Recenzja:

Lubicie takie książki mafijne, jak "Nero" (także z tego wydawnictwa)? Więc tym bardziej odnajdziecie się w "Królu Śródmieścia" - gdzie główną bohaterką jest dziewiętnastoletnia Melania, taka jeszcze trochę naiwna dziewczyna, która najchętniej chciałaby uratować cały świat - ale nie jest w stanie. 

Z góry dodam, że to dopiero pierwszy tom serii - a to, co podziało się na końcu, sprawiło, że bardzo wyczekuję na kolejną część: bo chociaż domyśliłam się tego plot twistu, to jednak mimo wszystko wykonanie było bardzo dobre - i dobrze mi się to czytało. 

Na początku tej historii Melania chce uratować przede wszystkim brata - chociaż nie ma najlepszych relacji ze swoją rodziną, ale cóż: w końcu czego się nie robi dla rodzeństwa? Takim cudem trafia ona do paszczy lwa - Costury - który jest Królem Śródmieścia - i którego pseudonim sprawia, że niejedna osoba zaczyna czuć paniczny lęk i strach. 

I chociaż Costura od razu zauważył, że Melania jest jeszcze swego rodzaju gówniarą, która niewiele o życiu wie - i która kieruje się głównie emocjami i impulsami, do czego mężczyzna nie był przyzwyczajony - bo mówiono, że Costura w ogóle nie ma serca - no w każdym razie, przechodząc do konkretów: Costura postanowił, że to od dziś ona będzie spłacała dług swojego brata... 

I to jak na razie brzmi jak dosyć typowa historia miłosna, prawda? Otóż nie! Uwierzcie mi, to, z kim w tym tomie będzie zadawała się Melania, to zaskoczyło nawet mnie - bo spodziewałam się, że Melania i Costura zaraz zaczną ze sobą sypiać i w ogóle. A tu proszę: miłe zaskoczenie!

Do tego wszystkiego widać w Melanii pewną naturalność - co prawda momentami bywała irytująca, ale przynajmniej czuć z tego wszystkiego było to, że ona dosłownie walczyła o przetrwanie: co całkiem nieźle jej się udawało - przynajmniej do pewnego czasu. 

Nie do końca rozumiem kilka wydarzeń, które zostały opisane chyba trochę jako zapychacze stron - na przykład fragmenty o motelu. Nie rozumiem też niektórych zachowań dziewczyny, która czasem jest matematycznym geniuszem: a czasem zachowuje się tak, jakby ktoś jej ukradł całą inteligencję.

Mimo wszystko uważam, że jest to książka warta przeczytania i spędzonego z nią czasu. Bez wątpienia można się przy niej dobrze bawić i odprężyć - a z całej masy romansów mafijnych... to tu jest bez wątpienia wersja light pod kątem romansu (dlatego wydaje mi się, że takie starsze nastolatki także mogłyby już po to sięgnąć - bo sceny erotyczne są raczej tylko napomknięte, bez żadnych wielkich opisów). 

Jak już wspomniałam, kilku rzeczy w tej powieści się nie spodziewałam: i głównie dlatego sądzę, że ta pozycja utkwi w mojej głowie na dłuższy czas. I dlatego też tę pozycję objęłam patronatem medialnym.

Mówiąc w skrócie: jeśli tylko macie ochotę, sięgnijcie po "Króla Śródmieścia"!

9 komentarzy:

  1. Książka nie dla mnie, ale ma u mnie wielki plus za to, że przynajmniej nikt nie wciela na siłę łóżkowych wygibasów, tworząc z książki wyłącznie pretekst do wypróbowania różnych scen seksu. Moim zdaniem to jednak historia wciąż dość infantylna, szczególnie w temacie narkotykowego mafioza Warszawy, który się prostolinijnie zakochuje. Tak więc moim zdaniem jest do przodu - ale to jeszcze nie to. W każdym razie doceniam potencjał, także w temacie mniej irytującej bohaterki, co się zdarza zbyt nagminnie, mimo że i tak dziwnie często zapomina mózgu (tego matematycznego), jakby nie mogła się zdecydować, czy jest inteligentna, czy jednak bardziej głupia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem jej ciekawa. Już kilkukrotnie widziałam ja na ig.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie spieszno mi do poznania "Króla Śródmieścia". Mafijne wątki nie przemawiają do mnie (może oprócz jednej pisarki), zbyt powtarzalne fabuły. Może za stara jestem na tą lekturę. Na ten moment książka Katarzyny Garczyk nie znajduje się w kręgu zainteresowań.

    OdpowiedzUsuń
  5. Romans mafijny to nie jest gatunek dla mnie. Nudzą mnie. Więc narazie sobie daruje. Dzięki za recenzję

    OdpowiedzUsuń
  6. Tą recenzją mnie kupiłaś już sobie notuje króla na liście. Uwielbiam Romanse ❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Romanse to nie jest mój ulubiony gatunek, ale mafijne czytałam, więc może kiedyś jak bêdę miała okazję to się skuszę 😅

    OdpowiedzUsuń
  8. Od czasu do czasu lubie sięgnąć po romans mafijny. Większość opiera się na tym samym schemacie,ale liczę na to,że ta seria zaskoczy mnie czymś zupełnie nowym.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje fajnego patronatu 😘ten Król na pewno nie jednym sercem swych czytelniczek zawładnie na zawsze 🙂Bardzo ciekawe jak ten Król Książkowy rządzi,aby to poznać, trzeba sięgnąć po tą książkę🙂Ten Król Książkowy,coś czuje,że będzie inny niż inni z tej kategorii literackiej i ma wielkie szanse,aby swoich poprzedników usnąć w cień 😁Bardzo dziękujemy za świetną recenzję 😘B.B

    OdpowiedzUsuń