poniedziałek, 16 maja 2022

Mirka Andolfo - "Sweet Paprika, tom 1"

Scenariusz i rysunki: Mirka Andolfo
Tłumaczenie: Jacek Drewnowski
Tytuł: Sweet Paprika, tom 1
Wydawnictwo: Non Stop Comics
Data wydania: 27 kwietnia 2022
Liczba stron: 112
Ocena: 7/10

Opis:

Paprika to pochłonięta karierą bizneswoman, która niepowodzenia w życiu osobistym rekompensuje sobie zawodowymi sukcesami. Ale na jej drodze staje Dill - przystojny i naiwny kurier o anielskim usposobieniu.

Mirka Andolfo ponownie mistrzowsko miesza konwencje, „Dziennik Bridget Jones” i „Seks w wielkim mieście” doprawiając szczyptą „Diabeł ubiera się u Prady”.

Recenzja:

Oj, znalazłam sobie nowe guilty pleasure, bo najnowszy – przynajmniej na polskim rynku - twór Mirki Andolfo ciężko mi określić innym mianem. To komiks sprośny i chwilami wręcz nieco żenujący, ale przy tym skrywa on w sobie mnóstwo humoru, uroku i jakiegoś cudacznego ciepła. I – wbrew pozorom – ta opowieść ma osobliwą głębię… i to nie taką, jak myślicie zbereźniki!


Przyznam Wam szczerze, że sięgając po ten Sweet Paprikę, tom 1 miałam pewne obawy, że będzie on po prostu przesyconą erotyką komedią romantyczną w pięknej oprawie graficznej i niczym więcej. Na szczęście się myliłam – i to bardzo! Przede wszystkim tytułowa bohaterka jest postacią bardzo złożoną, do której ciężko poczuć sympatię na samym początku. Z każdą stroną jej obraz staje się jednak coraz pełniejszy i – no cóż – kilka scen sprawiło, że tę złowieszczą bohaterkę autentycznie polubiłam. Podobną sytuację przeżyłam z całym konceptem postaci diabelskich i anielskich, gdzie aureola i rogi tak naprawdę o niczym nie świadczą – ciekawie jednak kontrastują wizualnie i no cóż, są to kreacje miłe dla oka. A komiks ma wszak bawić nie tylko scenariuszem, ale i oprawą graficzną – jest cudownie barwna i zapadająca w pamięć!

Tekst i ilustracje znakomicie tutaj ze sobą współgrają. Co zabawne, historia opowiadana ze strony Papriki jest na swój sposób poważna, ot, choćby porusza skomplikowaną relację rodzinną, tudzież jej uzależnienie od pracy, zagubienie, nie spełnianie swoich pragnień, odkrywanie seksualności oraz kilka innych zadziwiająco współczesnych problemów. Z drugiej strony mamy pikantne i dowcipne dialogi, jej fantazje erotyczne czy też postać Dilla, który na pierwszy rzut oka wydaje się być po prostu – ekhm – męską dziwką, a jednak i on skrywa w sobie znacznie więcej. I niestety, jego tajemnicy nie poznajemy w tym tomie, acz to napawa mnie optymizmem względem kontynuacji – oj, jestem ciekawa, jak daleko „umowa” pomiędzy tą dwójką bohaterów zajdzie…

Sweet Paprika, tom 1 to totalnie zwariowany komiks, frywolny i zadziwiający, który faktycznie przypomina nieco takie tytuły jak Dziennik Bridget Jones, Seks w wielkim mieście i Diabeł ubiera się u Prady - tylko w nietuzinkowym anielsko-diabelskim wydaniu, przyprawionym wyuzdanym postaciami i niepoprawnym humorem. Ja wyśmienicie się przy nim bawiłam i okropnie nie mogę doczekać się tomu kolejnego, bo absurdalnie mocno się w historię Papriki wkręciłam, a i wiele kadrów doprowadziło mnie niemal do łez (ze śmiechu, oczywiście!). Jeśli lubicie szalone i oryginalne komedie romantyczne – zakochacie się w tym komiksie! Polecam z całego serca!

8 komentarzy:

  1. Takie komiksy są najlepsze 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokręcony komiks, który dostarcza rozrywkę oraz przemyca pod odsłoną humoru problemy które spotykają niejednego z nas. Świetnie się prezentuje, "Sweet Paprika" wart zapamiętania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Komiks! Dość słodki. Już po cyckach na jednej ze stron widać, czego będzie dotyczyć historia. Na pewno miło, szczególnie przez to zapowiadane biurowe połączenie „Dziennika Bridget Jones”, „Seksu w wielkim mieście” i „Diabła ubierającego się u Prady". Moje ulubione. Nie wiem jednak, czy sięgnęłabym znowu po komiksy, trochę z nich już wyrosłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem nie ulegnę pokusie. Nie przepadłam za "Dziennikiem Bridget Jones". Diabeł, który ubierał się u Prady też mnie nie porwał. Daruję więc sobie i tę mieszankę "wybuchową".

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam opis mnie kupił, połączenie Brigdet Jones i Diabeł ubiera się u Pragi to do mnie przemawia. Chetnie dam sie jej skusić

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ja nie lubię żadnego z trzech wymienionych tytułów,ale komiks wydaje się być bardzo ciekawy. Jeśli nadarzy się okazja to po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie pamiętam kiedy ja czytałam komiks... Eh, chętnie bym rzuciła okiem 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie to raczej nie będzie nic sweet, jakoś nie mam książkowego apetytu na ten komiks. Bardzo dziękujemy za świetną recenzję 😘B.B

    OdpowiedzUsuń