poniedziałek, 27 lipca 2020

Bianca Iosivoni - "Falling fast"

Autor: Bianca Iosivoni
Tytuł: Falling fast
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 2020
Ilość stron: 440
Ocena: 8/10

Opis:

Hailee DeLuca postanawia zmienić swoje życie. Koniec z przesiadywaniem w domu i ukrywaniem się przed całym światem. Teraz Hailee chce znów robić wszystkie te rzeczy, których do tej pory się bała. No i właśnie wtedy poznaje Chase’a Whittakera i od pierwszej chwili wie, że ma poważny problem. Ogarniają ją te emocje, które chciała z siebie wyrzucić na zawsze. Ale każdy uśmiech Chase’a, każdy jego dotyk sprawia, że serce Hailee szaleje coraz bardziej i w końcu zatraca się na dobre. Hailee chciałaby być szczęśliwa jak każda młoda kobieta, chciałaby beztrosko przeżywać miłość, ale nie pozwala jej na to mroczny sekret z przeszłości, który może zniszczyć wszystko, a zwłaszcza to nowe uczucie. Chase jest jej coraz bliższy, jest też jednak coraz bliżej poznania straszliwej tajemnicy.

Recenzja:

Chociaż praktycznie od samego początku domyśliłam się, jaki jest ten najważniejszy splot fabularny - książkę czytało mi się jednym tchem. Miałam wrażenie, że w końcu czytam coś sensownego, bo ostatnio miałam wręcz cały stos powieści, które nie wywarły na mnie żadnego wrażenia. "Falling fast" wywarło - i to bardzo dobre, dlatego polecam Wam tę pozycję już w tym momencie, na samym początku recenzji. 

Najlepszy przyjaciel Hailee - Jasper - umiera. Dziewczyna jest załamana, bo do końca nie wie, jak to się stało: chłopak po prostu przestał się odzywać. Jedyną informacją, jaką ma dziewczyna, jest to, że prawdopodobnie skończył on pisać książkę, którą ona ma przeczytać: zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami (bo ich przyjaźń opierała się właściwie na poradach w związku z tworzeniem nowych dzieł). Hailee w pewnym momencie wskakuje więc do samochodu i jedzie do miejsca, w którym mieszkał jej najlepszy przyjaciel. Bohaterka postanawia przez chwilę żyć życiem kogoś innego: bardziej odważnego, bardziej szalonego i impulsywnego - bo to jest swego rodzaju podróż jej życia, którą chce zapamiętać. 

Na miejscu, w miejscowości, w której całe życie mieszkał Jasper, Hailee poznaje jego przyjaciół. W tym Chase'a, który jest dziwnie pewny siebie... ale też niezwykle pociągający i czarujący. Problem w tym, że główna bohaterka wie, jak ten facet zranił jej zmarłego przyjaciela w ostatnich miesiącach jego życia. Chase chce jednak przedstawić tę sprawę jego oczami, trochę inaczej. Zaczyna się więc zbliżać do Hailee... a dziewczyna coraz bardziej się w nim zakochuje. Problem jednak w tym, że Hailee też ma swoją paskudną tajemnicę, która zmieni wszystko, co się zadziało między głównym bohaterem a nią. 

Książka porusza kilka istotnych tematów, które sprawiają, że jest ona wręcz słodko-gorzka. Wydaje mi się, że właśnie dlatego tak dobrze mi się ją czytało - bo jednak nie była ona taka całkowicie oderwana od problemów i rzeczywistości. Samego słodkiego romansu bym nie zniosła, ale jeśli autorka dodała trochę problemów i cierpienia... Cóż, "Falling fast" czytało mi się szybko, lekko i bardzo przyjemnie! Wręcz nie mogłam się od tej pozycji oderwać!

Autorka stworzyła powieść, która jest naprawdę niezła. Wiedziałam, że tak będzie - po książki tej pisarki sięgam już właściwie w ciemno, bo poprzednia jej seria (wydawana w Jaguarze) spodobała mi się na tyle, że w moich oczach pani Iosivoni zrobiła sobie pewną renomę. Tutaj też zresztą widać, że była w doskonałej kondycji - świetnie wykreowane postacie, ciekawe wątki, momenty zaskoczenia, fenomenalne dialogi i dobrze skonstruowane opisy. Jestem po prostu "za".

Jeśli właśnie chodzi o bohaterów - to warto poświęcić im osobny akapit. Postacie były prze-cu-do-wne! Naprawdę, stworzone wręcz idealnie, bardzo realistycznie. Do tego wszystkiego były takie charakterystyczne: a nie na jeden wzór... No i każda miała swoją historię, swoje problemy. Już dla samych postaci głównych warto przeczytać "Falling fast"!

No i jeszcze ta okładka. Piękna na grafice - jeszcze lepsza, jeśli ma się ją w rączkach: nie tylko w dotyku, ale także w tym, że dosłownie mieni się pod światłem. Drugi tom ma być podobno utrzymany w podobnym stylu... Więc już nie mogę się doczekać!

Bo właśnie, będzie drugi tom. To nie jest koniec przygód głównych bohaterów! Chociaż wydawać by się mogło, że ten tom był już kompletny, to jednak autorka miała inne plany - i pewnie niejednokrotnie nas jeszcze zaskoczy. Czekam! Polska premiera prawdopodobnie jeszcze w 2020 roku, gdzieś koło listopada. Trzymam kciuki, żeby tak się stało! A tymczasem życzę Wam... miłego czytania, bo mam nadzieję, że dopadniecie "Falling fast"!


8 komentarzy:

  1. Nie wydaje mi się, żeby ta powieść miała do mnie trafić :) Choć widziałam, że mnóstwo osób się nią jara!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że dopadnę i przeczytam. Kupiły mnie "fenomenalne dialogi i momenty zaskoczenia". Do tego bardzo podoba mi się okładka, w końcu coś innego, niż pojawiające się nagminnie nagie torsy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka przyciąga uwagę, jest lekko tajemnicza i ma śliczne kolory. A i recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka pod względem grafiki nie do końca w mym klimacie, jednak przyznam sporego plusa za dobór czcionki, jej wielkości i koloru. Hailee DeLuca to dziewczyna, która skrywa mroczny sekret ze swej przeszłości, a jednak chce żyć pełnią życia. Gdy poznaje Chase’a Whittakera, wie, że spotkała tego, przy którym czuje się inaczej, przy którym bije szybciej jej serce. A jednak obawia się konsekwencji, jakie mogą zapanować w jej życiu, gdy sekret, który skrywa, wyjdzie na jaw. "Falling Fast" od Bianci Iosivoni wydaje mi się być całkiem fajną, przyjemną książką. Na początku odniosłam wrażenie, iż gdzieś to już było, ja już widziałam elementy tej fabuły, a jednak kusi mnie lektura książki, aby móc się dowiedzieć co za mroczny sekret skrywa Hailee. Sądzę, że książka może mi się spodobać, co czyni ją następną pozycją na liście — do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc na okładkę "Falling fast" myślałam że będzie to tkliwy romans ale po przeczytaniu recenzji już tak nie myślę. Bianca Iosivoni umie robić wrażenie u czytelnika, historia wydaje się lekka z zewnątrz ale w środku dotyka trudnych tematów. Jakie tajemnice skrywa Hailee, co spotkało Jasper i jak potoczy się znajomość między głównymi bohaterami. Jest tak wiele pytań na które z wielka chęcią znalazłabym odpowiedź czytając najnowszą książkę pisarki. Lepiej poczekać do pojawienia się drugiej części i wtedy czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała, może uda się wygrać albo w bibliotece się pojawi to wtedy ☺ Zainteresowałaś mnie, bo nie znam tej autorki, ale Jaguar wydaje świetne książki, więc ufam Twojej opinii i wydawnictwu ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czytam całość od razu, dlatego poczekam na drugi tom i wtedy do boju. Po tej recenzji nie odpuszczę sobie tej historii z mrocznym sekretem z przeszłości, która nie jest tylko słodkim romansem, a okraszoną problemami i cierpieniem historią dwojga młodych ludzi, z których jedno boi się "życia". Ludzi, którzy są nakreślenie bardzo realistycznie. Biorę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka również mnie urzekła. Również przewidziałam od początku, jak sie skończy, ale mimo to czytałam ją z zapartym tchem, a na końcu serce waliło mi młotem. Czekam na kontynuację <3

    OdpowiedzUsuń