niedziela, 31 maja 2020

Joanna Jax - "Śpiew bezimiennych dusz"

Autor: Joanna Jax
Tytuł: Śpiew bezimiennych dusz
Wydawnictwo: Videograf
Data wydania: 26 maja 2020
Liczba stron: 544
Ocena: 9/10

Opis:

Ciąg dalszy burzliwych losów Błażeja, Neli, Mateusza, Szymona i Nadii na tle ważnych wydarzeń z dziejów Polski i świata.
Nadchodzi burzliwy koniec lat sześćdziesiątych. Wybucha wojna sześciodniowa, której następstwa odczuwalne są nawet w Polsce. W Paryżu młodzież wychodzi na ulice, podobne wydarzenia mają miejsce w kraju, a ich tragicznym finałem staje się Grudzień’70. Bohaterowie zmagają się z osobistymi problemami, dokonują trudnych wyborów i próbują naprawiać swoje życie. Targani są dylematami, silnymi emocjami i wyrzutami sumienia. Jednak gdy stają twarzą w twarz ze sprawami ostatecznymi, nic już nie ma znaczenia, a wzajemne animozje przestają się liczyć.

Recenzja: 

    Książki Pani Joanny Jax towarzyszą mi już bardzo długo. Tak na prawdę moja miłość do tej literatury rozpoczęła się wraz z pierwszą przeczytaną książką autorki i trwa do dzisiaj. Każda nowa historia lub kontynuacja losów bohaterów, których już znam, bardzo mnie cieszy. Tym razem przeczytałam Śpiew bezimiennych dusz, czyli trzeci tom Prawdy zapisanej w popiołach. 

To już ciąg dalszy burzliwych losów naszych ulubionych bohaterów i po raz kolejny z ważnym tłem historycznym Polski i całego świata. Po raz kolejny osobiste problemy mieszają się z tym co dzieje się w około i po raz kolejny próbują naprawić swoje życie. Czy tym razem im się uda?

Gdybym miała użyć tylko jednego zdania do posumowania tej książki, to pewnie powiedziałabym, że jest to doskonałe zakończenie serii I nic więcej nie trzeba mówić. No ale oczywiście ja się trochę rozpiszę, bo takie zwieńczenie potrzebuje trochę więcej zdań. Postaram się, aby wszystko co napiszę, było zupełnie bezspojlerowe, bo nie chcę Wam zabierać tej przyjemności z poznawania tych wszystkich więzi i wydarzeń.

Doskonale widać, że postaci przedstawione na kartach tej książki, są bardzo mocno rozbudowane, przez wszystkie wydarzenia, które działy się na przestrzeni tych wszystkich książek, bo oczywiście nie mówimy już tylko o Prawdzie zapisanej w popiołach. Jeśli ktoś jest w miarę na bieżąco tak jak ja, to doskonale zrozumie co i dlaczego dzieje się z bohaterami i co motywuje ich zachowania.

To, co najbardziej podobało mi się w tej książce i w ogóle w całej serii, to jakie są powiązania między wszystkimi naszymi bohaterami. Śpiew bezimiennych dusz, był dla mnie jak taki pudel w brakującej układance, dzięki któremu wszystko nabrało większego sensu i wszystko zaczęło być w końcu na swoim miejscu.

Jak zawsze autorka dostarczyła mi całego wachlarza emocji, który towarzyszył mi przez całą książkę. Od zachwytu po złość. Mało autorów jest w stanie wzbudzić na przestrzeni jednej historii tak wiele różnych od siebie emocji. Pani Jax robi to idealnie.

Pewnie już nie raz i nie dwa zachwalałam styl jakim posługuje się autorka. Poza tą emocjonalnością o która już wspominałam, zawsze podobało mi się to w jaki sposób powiązane są losy bohaterów z prawdziwym tłem historycznym i jak ono oddziałuje na życie bohaterów. 

Zachęcam Was do zapoznania się z twórczością Pani Joanny Jax. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja czekam już na kolejną zapowiedzianą książkę autorki i mam nadzieję, że będzie równie fantastyczna.

Z książkowymi pozdrowieniami,
Klaudia.

9 komentarzy:

  1. Książka od Pani Jax jest tym, co z poziomu okładki budzi zachwyt, nie jest ona standardowa, można by powiedzieć, że na brzegach mamy rozmyte fragmenty, bardziej wykropkowane. W środku zaś fragment widoku na miasto, uliczkę. Wszystko to wygląda jakbyśmy, oglądali obraz, jakby to właśnie ten obraz został wykorzystany na okładce. I jest okey, jest świetnie. Chociaż w przypadku tytułu obniżyłabym go nieco w dół, aby uwidocznić bardziej widok miasta. Pozostałe elementy są poprawne, czcionka, kolorystyka, grafika. Jest okey.

    Otrzymujemy kontynuację losów Błażeja, Neli, Mateusza, Szymona i Nadii. Akcja dzieje się w Paryżu, widzimy tutaj to, co się dzieje w wyniku 6-dniowej wojny, której efekty widać zarówno w Paryżu, jak i na świecie. To może być całkiem niezła książka, chociaż w tym przypadku wiadomo, że trzeba się zapoznać z wcześniejszymi książkami, aby wiedzieć, co się dzieje, skoro otrzymujemy tutaj kontynuację. Nie da się tego ominąć, bez znajomości poprzednich części może być ciężko. Nie jest to książka z gatunku fantastyki, otrzymujemy tutaj ludzkie losy. Jeżeli ktoś jest gotowy na lekturę większej ilości książek, wcześniejszych części polecam z całego serca, bo to może być dobrze spędzony czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam powieści J.Jax. Tej ostatniej serii nie mam i nie czytałam. Poczekam, aż wyjdą wszystkie tomy i na pewno pojawi się pakiet.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam autorki niestety, tyle nowości wychodzi, że człowiek nie nadąża 😁 ale to moje klimaty, lubię powieści, które nawiązują do historii Polski 💙 Napewno sięgnę, a jak to seria to tym bardziej, kocham serie ! 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze to już ostatnia część tej serii.. Ja się już pogubiłam w nich. Wydaje mi się, że przy tej części nie ma już co się za bardzo rozpisywać, a lepiej odesłać do recenzji poprzednich tomów, bo wiadomo, jak ktoś sięgnie po wcześniejsze części i się wciągnie to na pewno też i do tej dojdzie. Tutaj już raczej lepiej podsumować całą serię, tak jak jest to zrobione. Ale dobrze wiedzieć, że jest ona dobrze zakończona i że w każdej części pani Jax utrzymuje poziom. Są to po prostu bardzo dobre książki historyczne, świetnie stworzona seria z wątkami które są ważne dla Polski i Polaków. Nic tylko brać i czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem w tyle nie przeczytałam żadnej powieści Joanny Jax. Chociaż sporadycznie czytam sagi rodzinne czy powieści historyczne ciekawa jestem pisarki. Nie łatwo jest napisać powieść historyczną która rozgrywa się na przestrzeni lat ma w tle ważne wydarzenia, lektura która zaciekawi czytelnika, będziemy doświadczać emocji bohaterów, będziemy żyli przeżyciami ich. Joannie Jax udało się wszystko czytelnikom nie będzie się nudził w trakcie czytania tych książek. Muszę się zapisać u mnie w bibliotece na książki pisarki i sama przekonać się jak to jest z tymi lekturami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma się co zastanawiać. Książki pani Jax muszą trafić na moją listę must read. Szkoda, że to już koniec, ale jestem pewna, że autorka już wkrótce zaserwuje nam kolejny bestseller i znowu będą kilkumiesięczne kolejki w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  7. I coś więcej dodać... To trzeba przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam duże pozytywny na temat ksiązek Pani Jax. Może w końcu się za nie zabiorę

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również słyszałem wiele pozytywnych opinii na temat książki Pani Jax i chyba w końcu wezmę się za ich czytanie

    OdpowiedzUsuń