sobota, 22 stycznia 2022

Alice Oseman - "Hearstopper. Tom 2"

Autor: Alice Oseman
Tłumaczenie: Natalia Mętrak-Ruda
Tytuł: Heartstopper, tom 2
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 12 stycznia 2022
Liczba stron: 320
Ocena: 7,5/10

Opis:

Drugi tom znakomicie przyjętego komiksu HEARTSTOPPER autorstwa Alice Oseman!

Nick i Charlie są najlepszymi przyjaciółmi.
Nick wie, że Charlie jest gejem, a Charlie jest pewien, że Nick nim nie jest.
Miłość chodzi jednak własnymi ścieżkami i Nick dowiaduje się mnóstwa rzeczy o swoich przyjaciołach, rodzinie… i o sobie.
Pierwszy tom cyklu "Heartstopper" kończy się pierwszym pocałunkiem Charliego i Nicka, w drugim poznajemy konsekwencje tego zdarzenia.
Dlaczego Nick przestraszył się i uciekł? Czy uda mu się zrozumieć swoją seksualność, czy będzie w stanie powiedzieć sam sobie, czy jest, czy nie jest gejem? A może to wcale nie jest takie proste? Czy Charlie rzeczywiście mu się podoba, czy może rację ma jednak Tao, który boi się, że ktoś znowu skrzywdzi jego przyjaciela?
W drugim tomie Charlie i Nick muszą zmierzyć się ze swoimi wątpliwościami, ale też ze światem zewnętrznym. Bo czy można być ze sobą naprawdę i ukrywać to przed całym światem?

Recenzja:

Heartstopper to cykl, który skradł serce wielu czytelnikom. Nic dziwnego – jest to przeurocza opowieść, ciepła, otulająca, która porusza ważne kwestie – zagubienie młodych ludzi, a także homofobiczne zachowania ze strony otoczenia (choć w tej opowieści szczęśliwie dla bohaterów jest więcej tolerancji niż nietolerancji). Z przyjemnością usiadłam do kontynuacji historii Charliego i Nicka, i… po raz kolejny wywołała ona na mojej twarzy uśmiech!


Komiks jest ścisłą kontynuacją tomu pierwszego – i mówi nam o tym nawet numeracja książki, gdyż rozpoczyna się ona od 295 strony. Wcześniej mamy krótkie przypomnienie wcześniejszych wydarzeń, co bardzo przypadło mi do gustu – wszak poprzednią część czytałam kilka miesięcy temu. Szybko wciągnęłam się jednak w opowieść, bo – co tu dużo mówić – jest cudownie urocza, jej kadry są przepiękne, a Nick i Charlie to najprawdziwsze słodziaki! Niezwykle przyjemnie obserwuje się ich relację oraz zakochanie, jednak Heartstopper 2 to nie tylko słodka miłość. To także wątpliwości odnośnie własnej orientacji, wychodzenia z szafy, a także inne problemy – weń pojawia się napaść fizyczna oraz słowna homofobia.

Nick… nie czuj się zobligowany, żeby outować się przed kimkolwiek, póki nie będziesz gotowy. Po szkole plotki roznoszą się tak szybko… Naprawdę trudno sobie z nimi radzić, kiedy jeszcze nie jesteś pewien, kim jesteś.

Uwielbiam to, że Alice Oseman w subtelny sposób ukazuje problemy, z którymi muszą mierzyć się zagubieni młodzi ludzie. Urzekło mnie w tym tomie także to, że autorka zdecydowała się pokazać nieco więcej pobocznych bohaterów, ich historii, dzięki czemu całość wydaje mi się jeszcze pełniejsza. Sam komiks pochłania się w tempie zastraszającym, bo kadry są duże, a tekstu niewiele, a i – jak wspomniałam wcześniej – niezwykłą przyjemnością jest śledzenie relacji Charliego i Nicka – to jak czują się w swoim towarzystwie, ich urocze SMSy i cała reszta. Ten komiks rozwieje chmury nad głową nawet największego smutasa – zaraża pozytywną energią!

Heartstopper 2 to znakomita kontynuacja słodkiej historii – i z całą pewnością najbardziej czarująca opowieść z tematem LGBT+. Jeśli lubicie komiksy i szukacie czegoś na rozluźnienie – ten tytuł całkowicie rozkocha was w sobie! Ja nie mogę doczekać się tomu trzeciego – na szczęście Wydawnictwo Jaguar jest łaskawe dla czytelników i zaplanowało go już na marzec, co przeogromnie mnie cieszy! I cóż więcej mogę dodać? Polecam z całego serca!

9 komentarzy:

  1. Renata Kozłowska22 stycznia 2022 19:36

    Nie czytam komiksów, już z nich wyrosłam. Tego też nie mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie ten komiks. Tylko ile to części ma, wolalabym od razu cała historię poznać. Więc poczekam aż będzie cala i wyedy napewno przeczytam. Dzięki za recenzję

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodka historia. Dawno nie czytałam komiksu. Ten mi strasznie przypomina mangę. Obecnie wybieram poważniejsze historie - i broń Boże nie o miłości - dlatego tym razem nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozwija się relacja między Charlie'm i Nick'iem. Urocza, ciepła historia, która coraz bardziej przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niespecjalnie przepadam za komiksami, w sumie też ostatnio nie trafiłam na coś, co, by mnie urzekło. Okej zdarza się, że coś przeczytam z tego gatunku, jednak obecnie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię komiksy i czytam je chętnie ilekroć coś ciekawego wpadnie mi w oko. Nie znam jeszcze tej serii ale wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię komiksy, ale akurat nie takie. 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepada za komiksami ani taką tematyką. Wolę książki, ponieważ moja wyobraźnia ma pole do wykazania się i dla mnie,przy książce jest lepsza zabawa podczas czytania2🙂Bardzo dziękujemy za świetną recenzję 😘B.B

    OdpowiedzUsuń