poniedziałek, 21 października 2019

Kath Stathers - "Bucket list. 1000 pomysłów na przygody życia"

Redaktor prowadzący: Kath Stathers 
Tytuł: Bucket list. 1000 pomysłów na przygody życia 
Wydawnictwo: Publicat 
Data wydania: 18 września 2019 
Liczba stron: 496 
Ocena: 8/10 

Opis: 

Bucket list to zbiór tysiąca pomysłów na przygody. Niektóre będą się wiązały z wyprawą w jakiś odległy zakątek świata, jak oglądanie zorzy polarnej w igloo zbudowanym w Finlandii, poszukiwanie złota z patelnią w Kalifornii czy rejs na wyspy Galápagos. Inne jednak nie wymagają tak dalekich podróży, a wiele można zrealizować gdziekolwiek: posmakować regionalnej kuchni, wydoić krowę lub opanować nowy obcy język. Bez względu na to, jakie masz upodobania, Bucket list pomoże ci skonkretyzować marzenia i odhaczać je punkt po punkcie z twojej własnej, niepowtarzalnej listy. 


Recenzja: 

Podróżowanie często pojawia się w naszych marzeniach. Ja osobiście uwielbiam odwiedzać odległe zakątki w programach i książkach podróżniczych, to mnie odpręża i pozwala dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o świecie – ludziach, architekturze, faunie, florze… Bucket list. 1000 pomysłów na przygody życia to pozycja, która dla poszukiwaczy nowych doświadczeń będzie nie lada gratką, ale i osoby szukające ciekawostek lub inspiracji będą nią zachwycone! 

Pierwszym, co rzuca się w oczy jest piękne wydanie. Książka jest przepełniona barwnymi zdjęciami z całego świata, które przedstawiają zjawiskowe miejsca i zabytki, o których często nie ma się pojęcia! Jednakże nie są to propozycje jedynie wycieczek, ale i aktywności, których warto się w danych rejonach podjąć, czego spróbować. Muszę przyznać, że niektóre pomysły są dość… specyficzne – jak choćby zatańczenie na rurze w Las Vegas albo skok z kolejki linowej w Poruce nago. Intrygująco? Oczywiście, że tak! Autorom pomysłów i doświadczeń nie brakuje i chętnie się nimi dzielą, a dzięki temu, że jest ich wielu, każdy znajdzie w tej książce coś dla siebie! 


Nie tylko różnorodność pomysłów oraz cudowne zdjęcia przemawiają na korzyść tej książki. Sama jej struktura jest interesująca. Pomysły są zgrabnie posegregowane – od północnych rejonów Ziemi, po samo południe. Choć wiele z nich dotyczy konkretnych miejsc, tak jest również wiele luźniejszych propozycji, które można zrealizować i w innych zakątkach – mnóstwo tutaj inspiracji do stworzenia własnej listy przygód. Bardzo spodobało mi się tutaj również to, że przedstawione tutaj pomysły doprawdy dotyczą całego świata – jest tutaj także kilka interesujących propozycji z Polski, np. przechadzka po Krzywym Lesie w Nowym Czarnowie. I – co równie ważne – pomysły przedstawione są w naprawdę luźny i zwięzły sposób. Zdaje się, że żaden nie przekroczył dziesięciu zdań, ale – przyznam szczerze – całej pozycji jeszcze nie mam za sobą. A wiecie dlaczego? Bo znalazłam już niemal dwadzieścia fantastycznych pomysłów (delikatnie przeze mnie zmodyfikowanych) na ten i przyszły rok i boję się znaleźć ich więcej… :D 

Bucket list. 1000 pomysłów na przygody życia to fenomenalnie wydana pozycja z propozycjami podróżniczo-przygodowymi. Mnóstwo zdjęć, różnorodność koncepcji (od zobaczenia na żywo poważnych zabytków kulturowych i atrakcji przyrodniczych, po zadania z jajem), kapitalna struktura – do niczego nie można się przyczepić! Jeśli szukacie czegoś na prezent dla osoby kochającej podróże i rozmaite wyzwania – koniecznie przemyślcie zakup tej książki. Polecam z całego serducha!

11 komentarzy:

  1. No, no... skakać z kolejki linowej nie mam zamiaru, płukać złoto mogę w Złotoryi, a na tańce na rurze jeżdżę do Legnicy...
    Ha, ha... Ale i tak uwielbiam takie książki. Problem w tym, że zazwyczaj po przeglądnięciu stoją u mnie na półce i łapią kurz. Jednak zdecydowanie lubię zrobić sobie notatkę z takich poradników- przewodników- itp. i do nich sięgam szukając jakiś atrakcji w pobliżu. I tutaj pojawia się kolejny problem. Odległość.. Ja preferuje wycieczki po okolicach. Mnóstwo pięknych i nieodkrytych miejsc jest w Polsce i pora je odkryć dla siebie.
    Jednak pomysł bardzo przypadł mi do gustu. Jak już będę w Los Angeles, to zdecydowanie zatańczę na rurze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobało mi się to piękne wydanie. Nie sądzę, bym miała ochotę na wypróbowywanie tych różnych szalonych pomysłów, ale przeczytać o nich, czemu nie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka to świetny pomysł dla tych wszystkich którym, w życie wkradła się nuda. Sama rozważałam niedawno zapisanie się na pole dance, tańce przy rurze tak w ramach sportu ale jak to zobaczyłam jak to wygląda na żywo to doszłam do wniosku, że się połamię i się nie odważyłam:D Myślę, że nawet jeśli z wielu inspiracji nie skorzystamy to mogą one nam dać pomysł na coś innego, swojego do realizacji. Przeczytałabym chętnie, powoli zastanawiam się co z tym swoim życiem zrobić, tylko leżę i czytam książki, zapisałam się na studia podyplomowe ale co za rok? trzeba będzie coś wymyślić, ta książka mi pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysły ciekawe, mam kilka własnych, które staram się ostatnio realizować. Kawałek świata już zwiedziłam, teraz odkrywam Polskę i miejscowości, które przegapiłam do tej pory, również te w najbliższej okolicy. Ale listy swoje, a życie ma własne pomysły i w tym roku po raz kolejny nici z Targów Książki. A to zdecydowanie jedna z pozycji na mojej liście. Kupić pewnie nie kupię. Ale chętnie bym pożyczyła. Piękne wydanie, warto je przejrzeć i poszukać dalszych inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że ciekawie, szczególnie jeśli chodzi o pomysł na książkę.
    Rozumiem, że autorzy chcieli głównie zainspirować swoich czytelników do działania? Bo część wymienionych powyżej pomysłów (choć wiem, że ich ilość jest jednak znaczna xD) raczej nie jest na moją kieszeń (dopóki nie wygram w lotto), m.in. taniec na rurze w Las Vegas owszem, w jakiś sposób mogę pochwalić, ale USA w ogóle jest poza moim zasięgiem. Jest tyle tańszych miejsc, które mogą być równie szalone (niekoniecznie spacer po Krzywym Lesie) Z jednej strony rozumiem, że skoro autor nie jest polski, to nie jest nakierunkowany na polakowe gusta xD z drugiej strony niektórzy lubią sobie pomarzyć, czemu nie.
    Ja jednak za dużo bujam w obłokach, więc bardziej potrzebuję ograniczy życia niż kolejnego obłoku xD Ale jak napisałam powyżej - pochwalam pomysł, wielu ludzi zachwyci się tą pozycją, a ja już wiem, komu ją polecę.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Bucket list. 1000 pomysłów na przygody życia" extra prezent dla osób którzy chcą spędzić wakacje w nietypowy sposób. Pozycja Kath Stathers może także pobudzi nas do działania i będziemy próbować spełniać marzenia (nawet te najdziwniejsze) dzięki którym przeżyjemy niezapomnianą przygodę. Chociaż jedną rzecz mam odhaczona z pomysłów 'jak przeżyć przygodę' czyli wydojenie krowy (ciekawe doświadczenie). Ciekawa propozycja dająca inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim marzeniem jest podróż do Indii, Chin i Wielkiej Brytanii 😍 a że mnie nie stać i mam vhorobę lokomocyjną, to taka perełka byłaby idealną lekturą, by choć na chwilę móc przenieść się w wymarzone miejsca 😍🌞 Dziękuję za polecenie tak ciekawej książki ! 💞

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka dla osób lubiacych przygody i nie tylko. Na pewno świetny sposób na nudę i niezapomniane przygody. W każdym miejscu jest fajnie zrobić coś ciekawego, coś co zawsze będzie przypominać o tym konkretnym miejscu.
    Książka składa się nie tylko z ciekawych pomysłów ale też z pięknych ilustracji, więc nawet jak nie będziemy za bardzo podróżować to i tak fajnie nią pocieszyć oko.
    Bardzo bym chciała posiadać tą książkę, bo lubię takie nietypowe pomysły, ale chyba jak na razie nie mogę sobie na nią pozwolić. Ale zapisuje. Może ktoś mi ja będzie chciał sprezentować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spodobał mi się. Piękne ilustracje 😉pomysłów tutaj nie braknie

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń