środa, 14 lutego 2018

Barbara Stawarz-Garcia - "Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów"


Tytuł: Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów
Autor: Barbara Stawarz-Garcia
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2018 (wydanie II)
Liczba stron: 180

Opis:
Nowe wydanie książki, która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia – krok po kroku – jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To pierwsza publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku.
Drugie wydanie zostało poszerzone m.in. o szczegółowe omówienie komunikacji w social media, proces dojrzewania leadów i automatyzacji działań content marketingowych. W książce znalazły się również porady dotyczące tworzenia treści pod smartfony oraz femvertising, czyli komunikację skierowaną do kobiet.
Content marketing i social media stanowi poradnik dla marketingowców, osób zajmujących się PR-em oraz komunikacją i budową marki, social media managerów, blogerów, dziennikarzy oraz właścicieli firm.

Recenzja:
Content marketing to coraz popularniejszy trend w marketingu. W dobie banerowej ślepoty i braku wrażliwości na atakujące nas ze wszystkich stron treści reklamowe, może okazać się jedną z niewielu skutecznych form komunikacji na linii marka – klient. Barbara Stawarz-Garcia w swoim podręczniku w bardzo przystępny sposób wyjaśnia, czym jest content marketing i w jaki sposób można go wykorzystać do budowania długofalowych relacji z klientem.


Content marketing był i ciągle jest marginalizowany, bo ludzie nie rozumieją jego istoty. Autorka ją przybliża i rozprawia się też na samym początku z mitami dotyczącymi content marketingu. Posługuje się metaforą domu i odnosząc się do niej w każdym rozdziale, wyjaśnia poszczególne aspekty content marketingu. Zaczyna od definicji, a potem objaśnia, jak skutecznie budować strategię (cały rozdział poświęca budowaniu person), a także między innymi jakie są najpopularniejsze narzędzia content marketingu i sposoby dystrybucji treści. Osobny rozdział poświęca również komunikacji skierowanej do kobiet, a na końcu pisze o przyszłości content marketingu i nowych trendach.
Całość jest utrzymana w bardzo przystępnym stylu. Tak naprawdę jest to podręcznik, ale czyta się go bardzo dobrze. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem w formie schematu, który ułatwia zapamiętanie tego, co się przeczytało. Choć książka nie jest zbyt obszerna, ma zaledwie 180 stron, wiedzy jest w niej całkiem sporo. Nie miałam w rękach poprzedniego wydania, ale jak sądzę to różni się od starego rozbudowaną częścią poświęconą social mediom. Ich dominacja w reklamie od dłuższego czasu jest oczywista, toteż autorka opisuje najpopularniejsze serwisy społecznościowe i daje wskazówki, jak można je wykorzystać w content marketingu.
Dla kogo jest ta książka? Moim zdaniem osoby, które zawodowo zajmują się content marketingiem i znają się na swojej pracy, nie dowiedzą się z niej zbyt wiele. Ale osoby, które dopiero zaczynają z nim przygodę, jak najbardziej mogą sięgnąć po tę pozycję. Tak jak pisałam na początku, wiele osób nie rozumie ciągle istoty content marketingu, także sądzę, że książka będzie idealna na przykład dla accountów, którzy sprzedają takie usługi, często nie rozumiejąc, co właściwie sprzedają. Oczywiście książka będzie też świetna dla wszystkich osób posiadających firmy lub zajmujących się budową marki i komunikacją z klientami. Zdecydowanie warto zainwestować w zrozumienie content marketingu, bo jego wykorzystanie w praktyce na pewno zaprocentuje.

Książkę dostałam od Wydawnictwa Naukowego PWN


18 komentarzy:

  1. W dzisiejszym świecie lektura obowiązkowa, choć pewnie większość ludzi uzna, że niepotrzebna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chcemy zrozumieć ten aspekt życia, to na pewno lektura wskazana.

    OdpowiedzUsuń
  3. W ogóle nie mój temat ale nie wątpię -znajdzie swoich zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię się czegoś nowego dowiedzieć , nauczyć...to dla mbie książka (jak najbardziej).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie, ani w klimacie, ani w temacie, ale dla kogoś innego zapewne przydatne wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że to książka na czasie, bo dotyka dość poważnej kwestii. Ale sama raczej po nią nie sięgnę, bo to zwyczajnie nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka zupełnie poza moimi zainteresowaniami. Ale jak mówią:"każda potwora znajdzie swojego amatora", więc ktoś na pewno się nią zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasami gdzieś pomiędzy kryminałem a romansem, lubię różnego rodzaju poradniki i tego tupu książki. Bardzo popularne w ostatnim czasie są tytuły o takiej tematyce. Warto poszerzać swoją wiedzę w różnych zakresach. Nigdy nie wiadomo co może się w życiu przydać. Jednak wiadomość w tej dziedzinie trzeba ciągle aktualizować, bo wciąż coś się zmienia i unowocześnia. TO co kiedyś było dobre dziś jest już przeterminowane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po książkę z własnej woli bym nie sięgnęła. Wolę czytać książki z fabułą. Temat wydaje się ciekawy, ale nie na tyle, żebym spędziła z książką swój czas.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka musi być ciekawa. Chyba kupię ją sobie na Święta. Od niedawna czytam o tym czym jest content marketing. Ostatnio trafiłem na wpis http://adnext.pl/baza-wiedzy/content-marketing/, w którym poruszono tematykę właśnie marketingu treści. Do tej pory, nie wiedziałem czemu jest takie halo w okół tego ale teraz już wiem. Treść jest niezwykle ważna. To ona zatrzymuje nowych klientów u nas. To swego rodzaju nasza oferta i musimy sprawić, ze będzie jak najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od siebie mogę dodać, że jeśli chodzi o działania reklamowe zawierające w sobie content marketing to polecam korzystanie z usług doświadczonych i profesjonalnych agencji reklamowych takich jak ta https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ . Tylko to zagwarantuje wam pożądane efekty takich działań

    OdpowiedzUsuń
  12. Content marketing to nie wszystkie szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe. Dzisiaj dowiedziałem się dzięki tej firmie https://push-ad.com/pl/ o czyms takim jak notyfikacje push, które potrafią bardzo mocno zwiększyć ilość sprzedaży. Wiedzieliście o tym wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oprócz stosowania content marketingu, dużo inwestuję w pozycjonowanie. Odkąd zacząłem korzystać z usługi pozycjonowania https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ odnotowałem znaczny przyrost odwiedzin w moim sklepie online oraz większe zainteresowanie ofertą firmową. Uważam, że pozycjonowanie powinno być podstawą każdej firmy działającej w internecie. Dlatego też polecam inwestować w nie już od samego początku.

      Usuń
  13. Ja się za bardzo na tym nie znam, ale jesli chodzi o content marketing to aktualnie wykonuje go dla mnie ta agencja https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ . Jak na razie efekty sa takie jak oczekiwałem, wiec wydaje mi się, że działania te są wart tego aby w nie inwestować

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejna super książka Pani Barbary o content marketingi. najbardziej nam się podobały te rozdziały o tym, jak wykorzystać treści w pozycjonowaniu stron oraz sklepów internetowych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama chętnie przeczytam, bo tak naprawdę nie mam pomysłu na to,jak poprowadzić mój marketing, żeby wszystko było dopasowane i do siebie pasowało. Myślę o zatrudnieniu firmy https://feb.net.pl/ , która ma o tym duże pojęcie, ale jeszcze czekam. Muszę przemyśleć swoje wymagania, ale też i ich możliwości.

    OdpowiedzUsuń