czwartek, 19 stycznia 2017

"Deutsch aktuell" + "Italia. Mi piace!"

Ostatnio nie miałam zbyt wiele czasu na czytanie ze względu na zbliżający się mroczny czas sesji egzaminacyjnej. Dlatego zamiast książkowych cegieł, wybierałam lekturę artykułu magazynu językowego od Colorful Media. Po męczącym dniu na uczelni, mając w perspektywie przekopywanie się przez książki o historii krajów niemiecko- i anglojęzycznych, krótki tekst był o wiele bardziej zachęcający i odprężający niż powieść. Dodatkowo w tych numerach autorzy postawili na wyjątkowo przyjemne i lekkie tematy, takie jak moda, sport, podróże czy jedzenie. Akurat w gazetce "Italia. Mi piace!" znalazłam ciekawy artykuł o sztuce, nie tylko tej tradycyjnej, ale także filmowej, co dla mnie, zapalonego kinomaniaka i wielbicielki między innymi włoskich produkcji, okazało się wciągające. Twórcy numeru 13 troszkę poszaleli z gramatyką, bo czytelnik zmierzy się z czasownikami modalnymi, jednak forma, w jakiej zostało przedstawione zagadnienie jak zwykle nie odstrasza, a sprzyja szybszemu zapamiętywaniu. Dodatkowo zostały umieszczone standardowe ćwiczenia z zakresu prezentowanego materiału.




Wśród kilku słów na temat numeru dla uczących się niemieckiego nie mogło zabraknąć zwrócenia uwagi, że królowała zdecydowanie moda. Zgodnie z okładką dowiemy się o priorytetach, którymi kierują się Niemcy. Sporą część magazynu zajmują również dość trudne zagadnienia na temat ekonomii i zarządzania własnymi finansami. Plusem jest oczywiście poznawania zaawansowanego słownictwa, które na pewno przyda się w praktyce! Was ist in? Jeśli chcecie poznać odpowiedź na to pytanie, "Deutsch aktuell" śpieszy z pomocą, pokazując nam teksty, utwory muzyczne, czy filmy, na które warto zwrócić uwagę, jeśli interesuje nas niemiecka kultura. A jako że mamy czas karnawału, to i o tym poczytacie! Jak zwykle muszę pochwalić staranne wykonanie i to, że magazyny są kolorowe. Czy przyciągną również i Wasz wzrok?

Za magazyny dziękuję Wydawnictwu Colorful Media

1 komentarz:

  1. U mnie zdecydowanie króluje "English Matters" jako że w niemieckim nie czuję się jeszcze na tyle pewnie, by próbować swoich sił czytając magazyn :) Nie mniej jednak, dziękuję za polecenie :)

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń