sobota, 26 marca 2016

Ben Collins - "Jak prowadzić"


Autor: Ben Collins
Tytuł: Jak prowadzić. Niezrównany poradnik napisany przez byłego Stiga.
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 272
Ocena: 9/10

Opis:

Oto kolejny rozdział doskonalenia twoich umiejętności za kółkiem! Były Stig z Top Gear – Ben Collins – dzieli się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem nabytym podczas dwudziestoletniej kariery jednego z najlepszych kierowców na świecie: jeździł w Le Mans i NASCAR, prowadził Batmobila i unikał kul jako dubler Jamesa Bond.

Podejście Bena do przewidywania, płynności i prędkości, doprowadzone do perfekcji podczas tysięcy godzin ekstremalnie wyrafinowanej jazdy to innymi słowy ekonomia ruchu – coś, co zapewnia lepsze panowanie nad samochodem, wyższe bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. To książka o tym, jak jeździć lepiej, nie szybciej.

Nieważne, czy jeździsz już od trzydziestu lat, czy dopiero co odebrałeś prawo jazdy, znajdziesz tu wszystko, o czym nie powiedział ci instruktor, czego zapomniał przekazać ci tato i o czym rzekomo wiedzą twoi koledzy…

Choć tak naprawdę nie mają o tym pojęcia.





Recenzja:

   Dumną posiadaczką dokumentu, umożliwiającego mi prowadzenie samochodu, jestem od mniej więcej trzech lat. Nie uważam się za perfekcyjnego kierowcę, bo nim zdecydowanie nie jestem, ale "niedzielnym kierowcą" także nie jestem. Do tej pory nie spotkałam się jeszcze z typowym poradnikiem dla kierowcy. Książki np. kucharskie są na porządku dziennym, ale pozycje skierowane do prowadzących samochody, są rzadkością. Dlatego dziś mam ogromną przyjemność zaprezentować Wam nie tylko jedyny, jaki miałam okazję czytać, ale i bardzo dobry poradnik Jak prowadzić.

Mogłoby się wydawać, że jest to pozycja skierowana do młodych, świeżych kierowców i poniekąd tak faktycznie jest, ale myślę, że nie jeden doświadczony kierowca znajdzie tu coś ciekawego dla siebie. Wydaje mi się, że w książce znajduje się bardzo duża liczba informacji, która przy nauce jazdy, jest najzwyczajniej pomijana, a w gruncie rzeczy bardzo przydaje się w praktyce.

Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem. Kiedy po nią sięgałam, bałam się, że zostanę zasypana słowami i zwrotami, których w ogóle nie zrozumiem, albo będę je jedynie kojarzyć. Na szczęście moje obawy były bezpodstawne i w bardzo prosty sposób przyswoiłam sobie wiedzę jaka została zawarta w tej książce. 

Poradnik jest ilustrowany, są zdjęcia i obrazki, które zdecydowanie ułatwiają zrozumieć treść. Bardzo podoba mi się takie rozwiązanie, bo łatwiej idzie mi zapamiętywanie takich ilustrowanych wiadomości. Całe wydanie jest bardzo poręczne i bardzo podoba mi się rodzaj okładki. Nie jest ona zupełnie twarda, ani też miękka. O ile mi się dobrze wydaje ten typ to kartonowy, ale mogę się mylić.

Dodatkowo, znajdują się tu opisy sytuacji prosto z dróg i mówię Wam, że czytając ten podręcznik nie można się nudzić. Niejednokrotnie uśmiechałam się i przez to, jeszcze lepiej przyswajałam wiedzę.

Nie mówię, że już. Nie mówię, że od razu ale postaram się pomału przekładać teorie na praktykę. Nie wiem ile mi to zajmie, ale mam nadzieję że efekty mnie ucieszą. A Wag gorąco polecam tę pozycję, bo może dowiecie się czegoś ciekawego, A poza tym, to może być świetny pomysł na prezent dla kogoś!

Z gorącymi pozdrowieniami,
Klaudia.

Za książkę serdecznie dziękuję AiM Media

1 komentarz:

  1. To raczej nie jest książka dla mnie. nie lubię poradników, zawsze strasznie mnie nudzą. Z twojej recenzji wynika jednak, że nie powinnam się nudzić. Może kiedyś po nią sięgnę, ale nie jestem tego pewna :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świąt
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń