poniedziałek, 8 lutego 2016

Suzanne Collins - "Gregor i klątwa Stałocieplnych"


Autor: Suzanne Collins
Tytuł: Gregor i klątwa Stałocieplnych
Wydawnictwo: IUVI
Data wydania: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 382
Ocena: 8/10

Opis:

Po wypełnieniu dwóch przepowiedni przychodzi kolej na Przepowiednię Krwi, która wymaga, by Gregor i Botka wrócili do Podziemia i uratowali jego mieszkańców od zarazy. Jednak tym razem mama nie chce ich puścić… chyba że będzie mogła im towarzyszyć.
Gdy przybywają do podziemnego miasta i choroba dosięga jednej z najbliższych Gregorowi osób, chłopiec zaczyna rozumieć, jaką rolę ma do odegrania w Przepowiedni Krwi. Musi zrobić, co w jego mocy, by powstrzymać broń biologiczną, która zagraża wszystkim stałocieplnym mieszkańcom Podziemia. Tylko jak tego dokonać?


Recenzja:

I nareszcie, jest już trzecia część przygód Gregora Naziemnego. Jak już wspomniałam przy okazji dwóch pierwszych recenzji, jest to pierwsza seria wydana przez Suzanne Collins, autorki bestsellerowych Igrzysk Śmierci. W Polsce dopiero teraz zaczynają się ukazywać Kroniki Podziemia, i szczerze muszę przyznać, że gdyby nie polskie wydanie, to pewnie bym się nimi nie zainteresowała. Ale bardzo się cieszę, że mam okazję je czytać, bo bardzo mi się podobają.

Gregor po ostatniej misji w Podziemiu nie może przestać myśleć o losie swoich przyjaciół. Kiedy już otrzymuje wiadomość, okazuje się, że czym prędzej musi ponownie pojawić się na dole, a wraz z nim, konieczne jest, aby pojawiła się Botka. Mama rodzeństwa zgadza się, pod warunkiem, że ona będzie mogła iść z nimi. Co musi wydarzyć się w Podziemiu, aby zmusić Gregora do ruszenia na kolejną, niebezpieczny wyprawę? O tym będziecie mieli okazję się przekonać właśnie w tej części serii Gregor i klątwa Stałocieplnych

Nie przypuszczałam, że to jeszcze napiszę odnośnie tych książek, ale ta część podobała mi się chyba jeszcze bardziej niż pozostałe. Nie ma już zapoznawania się ze światem, tylko dynamiczna akcja już prawie od samego początku. Czytelnik jest już zapoznany z całym mechanizmem świata i łatwiej jest się skupić na samej fabule. Autorka na pierwszych stronach zgrabnie wplata przemiennie poprzednich części, więc myślę, że jeśli ktoś zupełnie z marszu złapał za trzeci tom, to dałby radę to przeczytać bez znajomości dwóch poprzednich. Ale jeśli chodzi o mnie to jednak radziłabym czytać chronologicznie, gdyż tak jest dużo lepiej.

Na przestrzeni wszystkich trzech części czytelnik obserwuję zmienię głównego bohatera. Co prawda nie jest to jakaś diametralna zmiana, ale widać, że pod wpływem wcześniejszych wydarzeń Gregor bardzo dorośleje, tak bardzo jak można wydorośleć mając 11 czy 12 lat. Autorka, poza starymi bohaterami, wprowadza także nowe postaci, które wprowadzają także nowe wątki. Właśnie te wprowadzenie dodało trochę świeżości książce i przede wszystkim polubiłam te nowe osoby.

Książkę czyta się bardzo szybko i z tego co wiem, to nie jest tylko moja opinia. Może to za sprawą druku i czcionki, ale strony przewraca się jedna za drugą, jedna za drugą i nim się obejrzałam byłam już na końcu książki. Jeśli chodzi o te części to jak najbardziej jest to na plus, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić przy ostatniej części, kiedy będę już musiała kończyć swoją przygodę.

Jak już wyżej wspominałam, fabuła tej części chyba najbardziej mi się podobała. Dużo się dzieje, dużo zupełnie nowych rzeczy i to właśnie sprawiło, że z jeszcze większym zaciekawieniem, czytałam tę część.

Nie, nie zrażajcie się wiekiem głównego bohatera. Ta seria, według mnie, jest dla wszystkich niezależnie od wieku. Wydaje mi się, że niesie ona za sobą wartości takie jak rodzina czy przyjaźń i to jeden z aspektów, które bardzo w niej lubię. Myślę, że każdy może znaleźć tutaj coś dla siebie, a ja nie mogę się już doczekań na kolejną część.

Z gorącymi pozdrowieniami,
Klaudia.


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI

5 komentarzy:

  1. Mojej córce mogłaby przypaść do gustu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar zapoznać się z nową serią Collins ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno przeczytam ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Biore udział w konkursie, w ktorym do wygrania jest wlasnie ta ksiazka. Mam nadzieje, ze ja wygram, poniewz niezwykle mnie intryguje

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pierwszy tom i cieszę się, że Gregor zmienia się pozytywnie, bo mimo że jego zachowanie było odpowiednie do wieku to liczę, że zmieni się pod wpływem przygód. Będę kontynuować przygodę z cyklem, bo jest niesamowity, cieszę się, że ten tom też taki jest! ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń