środa, 3 lutego 2016

Lumira - "Księga urody Lumiry"

Autor: Lumira
Tytuł: Księga urody Lumiry
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 208
Ocena: 6/10

Opis:

Jaka jest recepta na zachowanie młodości i naturalnego piękna? Sekret ten zdradzi Ci rosyjska uzdrowicielka oraz Autorka bestsellerów. W tej publikacji wyjawia tajemnicę swojego młodzieńczego wyglądu i emanacji witalności. Podaje praktyczne porady na temat pielęgnacji skóry, włosów, naturalnych zabiegów kosmetycznych. Zainspirowana tradycyjnymi przepisami ze swojej ojczyzny, Autorka samodzielnie wytwarza, naturalne, roślinne kosmetyki. Dzięki niej i Ty będziesz w stanie sama wykonać odmładzające maseczki do twarzy, pachnące peelingi do ciała, naturalne szampony oraz wiele innych. Dowiesz się również, jak wspierać swoje ciało w odmładzaniu stosując ćwiczenia i techniki mentalne, które służą m.in. poprawie struktury skóry i upiększeniu piersi.


Recenzja:

Ludzie coraz bardziej dbają o swój wygląd. Częściej stosujemy diety, chętniej ćwiczymy oraz decydujemy się na odmładzające zabiegi, nierzadko o śmiesznie wysokich cenach. I ja postanowiłam wziąć się nieco za siebie, szczególnie w kwestii włosów, których stan od dłuższego czasu wołał o pomstę do nieba. Dlatego też z przyjemnością zabrałam się do lektury „Księgi urody Lumiry”. Miałam nadzieję, że odnajdę w niej naturalne rozwiązanie problemu na swojej głowie, a także poznam tajniki „młodego wyglądu”.

Pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy po otrzymaniu tej publikacji, była kolorowa szata graficzna książki. W tym poradniku nie brakuje licznych ilustracji, zdjęć, a także rysunków, przedstawiających poszczególne ćwiczenia. Najbardziej jednak spodobały mi się tutaj liczne ciekawostki, podkreślone kolorowymi tłami, dzięki czemu nie sposób było ich przeoczyć, a i łatwiejsze okazały się do zapamiętania. Kilka z nich zapisałam sobie nawet w specjalnym zeszyciku, ponieważ okazały się cennymi wskazówkami w dbaniu o siebie.

Wrócę jednak do treści „Księgi urody Lumiry”. Książkę rozpoczyna geneza powstania tego poradnika oraz wstęp, w którym autorka opowiada o swoim życiu i meritum dbania o siebie. Poza wprowadzeniem do tajemnic młodzieńczego wyglądu, znajdują się tutaj liczne zdjęcia z życia prywatnego Lumiry – m.in. z dzieciństwa i ślubu. Z początku uważałam to za zbędne, ale teraz rozumiem, że to był świetny zabieg, aby „zaprzyjaźnić" się z czytelnikiem. Właśnie na tych stronach Lumira zdobyła moją sympatię.

Pierwszy rozdział, dotyczący stricte tematu urody, opowiada o młodym wyglądzie twarzy autorki. Lumira odnosi się tutaj m.in. do tego, jak nasze nastawienie i negatywne wspomnienia mogą odgrywać w rolę postrzeganiu samego siebie. Przede wszystkim autorka skupia się na mentalnych aspektach, naszych wewnętrznych blokadach oraz kompleksach. Pomaga zaakceptować siebie oraz poleca liczne ćwiczenia (głównie masaże), które są dokładnie opisane krok po kroku. Nie brakuje tutaj również przepisów na naturalne maseczki. Najbardziej przypadła mi tu do gustu tajska, ze względu na superdelikatny efekt peelingujący. Moja skóra po nim stała się niesamowicie mięciutka i przyjemna w dotyku!

Drugi rozdział skupia się pięknym ciele i poświęcony jest głównie ćwiczeniom, na poszczególne jego części. Lumira twierdzi, że lepiej ćwiczyć mało, ale za to codziennie, ponieważ sama systematyka wpływa na nie pozytywnie. Aby mieć piękne ciało należy również dbać o medytację i jego higienę – przede wszystkim naturalnymi składnikami. Autorka zwraca tutaj także uwagę na proszki do prania i płyny do płukania, o których ekologicznych zamiennikach nigdy wcześniej nie słyszałam. Oczywiście, w tym rozdziale także nie brakuje licznych przepisów na naturalne kosmetyki.

Kolejna część, dotyczącą piersi, bardzo mnie zaskoczyła, a może nawet nieco… rozbawiła. Lumira zdaje się w niej ubóstwiać piersi i nadawać im oddzielną egzystencję, co wydało mi się co najmniej dziwnie, dlatego bardziej skupiłam się na zaproponowanych przez nią ćwiczeniach oraz maseczkach, których niestety nie zdążyłam jeszcze wypróbować. Ufam, że są równie skutecznie jak jej maseczki do twarzy.

W czwartym rozdziale odnalazłam upragnione rady odnośnie włosów. Lumira przedstawia mnóstwo sposobów na ich pielęgnację, oczywiście naturalnych. Nie sądziłam, że do mycia włosów można wykorzystać sodę oczyszczoną! Autorka po raz kolejny zdradza czytelnikom przepisy na ekologiczne kosmetyki, przede wszystkim szampony oraz prezentuje liczne olejki, wspomagające odbudowę włosów. To zdecydowanie mój ulubiony rozdział.

Ostatnie dwa rozdziały dotyczą ściśle diety i fitness. Lumira nie tylko dzieli się tutaj z czytelnikiem pomysłami na zdrowy posiłek, ale także charakteryzuje poszczególne ich składniki. W części z fitness autorka proponuje nowe ćwiczenia z przyrządami, m.in. z hula-hop, za które ochoczo się zabrałam.

„Księgę urody Lumiry” kończą posłowie, w których autorka nawołuje czytelniczki do znajdywania chwil tylko dla siebie i rozkoszowania się nimi. Również jestem zdania, że ważnym jest, aby mieć czas na własne przyjemności, a jedną z nich okazał się dla mnie właśnie ten poradnik. Dlatego też, jeśli jesteś osobą poszukującą mentalnego wsparcia, ciekawych przepisów na kosmetyki, zdrowej diety oraz ćwiczeń, które upiększą twoje ciało – koniecznie sięgnij po tę pozycję. Gwarantuję, że nie pożałujesz

Tę książkę zrecenzowałam dla Was dzięki Portalowi Sztukater. :)

4 komentarze:

  1. Nie przepadam za takimi "poradnikami", ale czasem sięgam po podobne rady ;). Warto wiedzieć o pewnych rzeczach dotyczących zwłaszcza zdrowia!

    Pozdrawiam ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo nie lubię wszelkiego rodzaju poradników :/ choć te o zdrowie nie są zazwyczaj takie złe :)

    pozdrawiam i zapraszam na
    StrefaTrelaksu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książek w podobnym stylu już trochę u siebie mam. Kolejna nie jest mi potrzebna ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o ten poradnik to mam względem niego pozytywne odczucia. Czasem warto zapoznać się z treścią poradnika, który ma na celu wskazać nam właściwe postępowanie ze swoim ciałem i duszą. W tym można znaleźć wiele wskazówek, za sprawą których np. zdołamy przywrócić blask naszym włosom. :)

    OdpowiedzUsuń