poniedziałek, 22 lutego 2016

Carole Matthews - "Cukiernia w ogrodzie"


Autor: Carole Matthews
Tytuł: Cukiernia w ogrodzie
Wydawnictwo: Harper Collins Polska
Data wydania: 17 lutego 2016
Liczba stron: 462
Ocena 8/10

Opis:

Fay prowadzi cukiernię w urokliwym domowym ogrodzie. Praca, ogród i opieka nad wiecznie niezadowoloną matką wypełniają jej życie niemal bez reszty. Od dziesięciu lat spotyka się z Anthonym, ale nie jest to związek, o jakim marzyła. Pewnego dnia w cukierni pojawia się Danny, dużo młodszy od niej trzydziestolatek, który porzucił pracę w londyńskim City i mieszka na łodzi. Fay świetnie się bawi w towarzystwie Danny’ego i pod jego wpływem zaczyna inaczej patrzeć na swoje życie. Tymczasem fatalny zbieg okoliczności sprawia, że traci wszystko, co znała i kochała. Z dnia na dzień musi dokonać wyboru między tym, co przewidywalne a tym, co szalone i nieznane.

Recenzja:

   Kiedyś pisałam Wam, że nie często sięgam po kobiecą literaturę. Później zmieniło się trochę i zaczęłam coraz częściej się w niej zaczytywać, a teraz? Teraz sięgam po nią notorycznie. Nie wiem co się zmieniło, że tak się dzieje, może się starzeję już? Nie, to oczywiście żart. Po prostu akurat tyle się wokół mnie dzieje (studia, sesja, praca licencjacka), że chyba potrzebuję takie lekkiej odskoczni, przy której będę mogła się odprężyć. Dlatego też, stwierdziłam, że Cukiernia w ogrodzie będzie idealnym odstresowaniem przed egzaminem i spełniła swoją rolę, ale nie do końca, o czym zaraz.

Fay prowadzi małą cukiernię w swoim ogrodzie. Ma stabilne życie, złośliwą matkę, którą musi się zajmować, stałego partnera i w sumie wydaje jej się, że tak będzie już zawsze, bo nie ma innego wyboru. Wtem, spotyka młodego i przystojnego Danny'ego, który wywróci jej świat do góry nogami, Czy, z pozoru, poukładane życie Fay teraz ulegnie zmianie? Na to pytanie dostaniecie odpowiedź czytając tę właśnie książkę.

Jak już wyżej wspominałam, zaczęłam czytać tę książkę przed bardzo ważnym egzaminem w sesji i teraz przeklinam moją decyzję. bo nie potrafiłam się od niej oderwać. Autorka pisze tak lekko i tak przystępnie, że mogłabym przeczytać tę książkę na raz. Przyznam się, że w pewnym momencie musiałam schować ją głęboko w szafce, żeby mnie nie rozpraszała przy nauce, ponieważ cały czas chciałam ją czytać. Gdyby nie sesja...

Fabuła nie jest specjalnie oryginalna, taka typowa literatura kobieca. Ale bardzo podobał mi się pomysł połączenia typowych elementów z aspektami żeglugi śródziemnomorskiej. Całość nabrała przez to świeżości, której nie odnalazłam już dawno w żadnej tego typu powieści. 

Bohaterowie należą do grupy tych ciekawszych, ale nie powalających na ziemię. Przyjemnie się o nich czytało, a to co najbardziej mi się podobało to, to, że autorka pokazała, że nie trzeba mieć naście lat, żeby przeżyć wspaniałą przygodę. Takich książek jest mało i są w cenie.

Całość gorąco Wam polecam, bo spójrzcie na tą piękną okładkę, która jest idealnym podkreśleniem historii. Warto jest mieć ją w swojej biblioteczce, a ja nie mogę się doczekać na kolejne książki tej Pani. 

Z gorącymi pozdrowieniami,
Klaudia.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Harper Collins Polska

6 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie najbardziej tym, że nie mogłaś się oderwać od książki chociaż byłaś w trakcie sesji :D Koniecznie muszę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze, po okładce spodziewałam się książki kucharskiej, ale najwidoczniej nie powinnam oceniać książki po obrazkach :D Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże, ta okładka jest cudowna, taka smakowita... Człowiek od razu robi się głodny! Dziś do mnie przyszedł mój egzemplarz, nie mogę się doczekać, kiedy ja się w niej zaczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno przyszedł do mnie mój egzemplarz i jestem niezmiernie ciekawa, co znajdę w środku. Mam nadzieję, że książka spodoba mi się równie bardzo, jak Tobie. Już sama okładka jest obłędna...

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za kobiecą literaturą, ale może podobnie jak ty, jeszcze kiedyś się przekonam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczna okładka. ;) Na przeżycie wspaniałej przygody nigdy nie jest za późno, o tym nie można zapominać. Zachęciłaś mnie swoją recenzją, dlatego będę wypatrywać tej książki.

    OdpowiedzUsuń