niedziela, 1 listopada 2015

Piotr Gociek - "Pozamiatane. Jak Platforma Obywatelska porwała Polskę"


Autor: Piotr Gociek
Tytuł: POzamiatane. Jak Platforma Obywatelska porwała Polskę.
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 5 październik 2015
Liczba stron: 304

Opis:

Platforma Obywatelska rządziła III RP przez jedną trzecią jej historii. Być może będzie nią rządzić w przyszłości. Można nawet powiedzieć, że porwała Polskę - na kilka różnych sposobów. Porwała ją za sobą, gdy seryjnie wygrywała wybory. Porwała niczym kidnaper, kiedy zawłaszczała kolejne urzędy i instytucje. Porwała na kawałki, bo Polacy są dziś podzieleni bardziej, niż kiedykolwiek po 1989 roku. Czym była PO w chwili narodzin, czym gdy zatriumfowała, a czym jest dziś? Jakie cele przyświecały politykom Platformy?
Czy był to projekt naprawy kraju, czy realizacji prywatnych ambicji? Czy PO to twór wyjątkowy w ostatnim ćwierćwieczu, czy logiczna i nieuchronna kontynuacja polityki niegdyś prowadzonej przez Kongres Liberalno-Demokratyczny i Unię Wolności?
Kiedy Donald Tusk zamienił się z reformatora w hipnotyzera? Dlaczego Bronisław Komorowski musiał zostać prezydentem?Czy tylko lemingi kochają PO? Jak to się stało? Jak to zrobiono? I po co? Krótko mówiąc: jak Platforma Obywatelska porwała Polskę i co z tego wynikło?

Recenzja:

   Tę książkę przeczytałam już jakiś czas temu, chyba niedługo po tym jak została wydana, ale celowo czekałam z napisaniem recenzji do mniej więcej tego czasu. Początkowo myślałam o tym, żeby dodać ją w dzień wyborów, ale nie wiem czy to by nie podpadło pod naruszenie ciszy wyborczej. Później myślałam też o dniu po tej magicznej dacie, ale wydarzyło się coś, czego bardzo nie chciałam i musiałam trochę pomyśleć o tym i o tamtym. Więc jest i dziś. Dokładnie tydzień po zwycięstwie PiS i po przegranej PO. Myślę, że przemycę tu sporo swoich przemyśleń, ale mam nadzieję, że nie będziecie mi mieć tego za złe. 

Jestem świadoma tego, że wielu z Was w ogóle ten temat nie zainteresuje, ale ja jestem osobą, która lubi brać udział w dyskusjach politycznych i mam swoje przekonania, których nie zmienię. Po ostatniej niedzieli na myśl przychodzi mi tylko jedno zdanie: I cóż żeś Polsko uczyniła wybierając PiS ?! Będzie źle i ja wiem to już teraz.

Skupiając się już na samej książce, to nie spodziewałam się, że w książce o takiej własnie, typowo politycznej tematyce, znajdę tak przystępny w odbiorze język. Książkę przeczytałam błyskawicznie, a przy tym czytało mi się ją bardzo dobrze i przyjemnie.

Podoba mi się to, że w książce jest sporo faktów historycznych, które poniekąd wiele rzeczy tłumaczą. Historia partii politycznej, trochę dat z ogólnej historii Polski. Tak ja takie książki bardzo lubię i czasem po nie sięgam.

Autor nie pokazuje historii tylko pod jednym kontem. Nie pokazuje wszystkiego jako "złe i niedobre", ani nie wszystko jest "piękne i cudowne". Pisze o wszystkich aspektach, tych złych oraz tych dobrych. Jest parę kwestii, które mogły by być bardziej rozwinięte, a nie w dużej mierze uproszczone, ale na szczęście nie jest tego dużo.

Po książkę może sięgnąć zarówno osoba, która zna się na polityce, jak i laik, który "gdzieś coś słyszał, gdzieś coś widział" ale w sumie się tym nie interesuje. Ja na pewno sprawdzę inne książki Pana Piotra, ponieważ bardzo przypadł mi do gustu Jego styl pisania.

Z gorącymi pozdrowieniami,
Klaudia.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka

2 komentarze:

  1. Od polityki staram trzymać się jak najdalej. :D Te przekomarzania, ciągłe obrzucanie się błotem i nic nie robienie, to mnie strasznie denerwuje w naszym rządzie. Nie oglądam już wiadomości, nie czytam gazet związanych z polityką, wydaje mi się, że dzięki temu będę zdrowsza. ;)

    PiS, to słowo, ten skrót ciśnienie mi podnosi o wiele bardziej niż "mała czarna". ;) Będziesz Polsko krwawymi łzami płakała, bo nie wiesz kogoś sobie do rządu wybrała.

    O PO poczytałabym sobie nawet wbrew swoim zasadom, bo jakoś bardziej ku tej partii się skłaniam, choć ona też mnóstwo błędów w trakcie swoich rządów popełniła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz Polsko krwawymi łzami płakała, bo nie wiesz kogoś sobie do rządu wybrała.

      Przez osiem lat płakała, gdy rządziła PO. Teraz przyszedł czas na leczenie ran i krwotoków wewnętrznych po rzadach platfusów/aferzystów.

      Usuń