sobota, 18 lipca 2015

O autorce słów kilka - Monika Marin

Hej, hej!
Dzisiaj postanowiłam przybliżyć Wam bliżej jedną z naszych polskich autorek - pewnie część osób o niej słyszała, niektórzy pewnie nawet czytali jej książki, ale niektórzy zetkną się dziś z jej nazwiskiem po raz pierwszy w życiu - i mam nadzieję, że jednak nie ostatni :) 

Miejsce urodzenia: Polska, Szczecin
Wykształcenie: wyższe pedagogiczne i MBA
Zawód: dziennikarka od 1997 roku
Obecnie: autorka książek
Pasja: motocykle, podróże
Dewiza: „nie da się pisać w oderwaniu od życia”.


Jej powieści - wraz z autografami - będą jednymi z wielu książek do wygrania w naszym sierpniowym, urodzinowym konkursie. Dlatego też z wielką chęcią przytoczę zarówno opisy, jak i pokażę Wam okładki tych cudeniek. Co więcej - są to pozycje w twardej oprawie i są one dopuszczone przez Ministerstwo Edukacji, aby mogły stać się lekturami szkolnymi. Tak więc, zaczynamy pokaz!

Książka "Kroniki Saltamontes - Ucieczka z mroku" to pełna przygód i wzruszeń powieść przygodowa dla całej rodziny. 

Adam i Aleks - dwóch chłopców z sierocińca, jeden obdarzony nieprzeciętną intuicją, a drugi inżynieryjnym umysłem - wyruszają w podróż. Wcześniej jednak skonstruują Maszynę do Produkowania Szczęścia, której powierzą swoje sekrety. Chłopcy marzą o odnalezieniu domu i zaskakujących przygodach. Ich życie nabierze tempa, gdy w średniowiecznych podziemiach odnajdą tajemnicze księgi. Od tej pory spotkają ich sytuacje niebezpieczne i pełne emocji. Ale najważniejsze jest aby przeprawili się przez całą Europę i dotarli do miejsca, które wspólnie wylosowali na mapie. No i oczywiście aby ich wynalazek uszczęśliwił nie tylko ich, ale i ludzi o dobrym sercu.

Powieść dla dzieci i młodzieży, po którą z przyjemnością sięgnie niejeden dorosły.



„Kroniki Saltamontes” to trylogia pełna pięknych wartości, która oczarowuje nie tylko młodzież, ale i dorosłych, zabierając ich do świata, w którym marzenia się spełniają, a prawdziwa przyjaźń i miłość przetrwa nawet największe burze. Pierwsza część trylogii – „Ucieczka z mroku” – już po kilkunastu miesiącach od premiery znalazła się na liście TOP 100 lektur szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, porywając serca wielu młodych i młodych duchem czytelników.
„Tajemnicze Bractwo” jest drugą częścią cyklu o przygodach Adama i Aleksa, w której przewija się motyw drogi, miłości, magii i wielkiej tajemnicy. Na czytelnika czeka ekscytujący i pełen niespodzianek świat nastolatków, w którym ciekawość przypomina bezkresny ocean, wiara przenosi góry, a buntownicza miłość nie zna barier. Książka napisana lekkim językiem celuje w nastoletniego odbiorcę, nie zanudza opisami, a przemycone gdzieniegdzie złote myśli zatrzymają na chwilę czytelnika w każdym wieku. Młodzież znajdzie w powieści odbicie swoich problemów, a dorosły niejednokrotnie otrze łzę wzruszenia, śledząc los bohaterów i wracając w myślach do swych młodzieńczych lat.
Obok tej książki nie da się przejść obojętnie. Przywraca wiarę w trochę zakurzone w dzisiejszym świecie wartości: prawdziwą przyjaźń, bezinteresowność i tolerancję.


Niewiele osób wie, iż autorka ta pisuje także pod pseudonimem - nie będę jednak go zdradzała, ponieważ nie jestem pewna, czy Pani Monika chciałaby, aby się to rozeszło. Mam jednak nadzieję, że jeśli będzie chciała to odkryć, to zrobi to w komentarzach poniżej :)

Zostawię także link do oficjalnej strony autorki, z którego możecie dowiedzieć się o niej dużo, dużo więcej. Jeśli jednak to Wam nie wystarczy... wtedy piszcie pytania w komentarzach. Postaram się, aby Pani Monika udzieliła Wam na nie odpowiedzi! 
To tyle na dziś - nie chciałam się za bardzo rozwlekać, mam jednak nadzieję, że obudziłam w Was ciekawość i będziecie z wielką chęcią brali udział w naszym sierpniowym konkursie. Więcej informacji na jego temat - oraz na temat pozostałych nagród, których w puli jest już ponad 100 - a liczba ta ciągle rośnie - szukajcie na fanpejdżu naszego bloga, na którym na bieżąco informuję o wszystkim! 

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia,
Iwi :)

4 komentarze:

  1. Nie znam tej pisarki ale może kiedyś uda mi się przeczytać jej pozycje :)

    Zapraszam również do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja nie znam tej pisarki, choć po przedstawionych książkach mogę wnioskować, że jej literatura jest wyrazem piękna, z której korzyści przyjemność mogą czerpać zarówno dorośli, jak i dzieci oraz młodzież. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecztalam pierwsza czesc Kroniki Saltamontes "Ucieczka z Mroku". Ksiazka rewelacyjna, ktora mnie porwala od pierwszej strony!!!Czyta sie ja lekko i szybko i na dlugo zostaje w pamieci. Bardzo sie ciesze, ze niedawno ukazala sie druga czesc, dlatego od paru dni juz przebieram nogami czekajac na kuriera z moim "Tajemniczym Bractwem" ;) Jak tylko przeczytam podziele sie z Wami wrazeniami, ale cos czuje, ze bedzie rownie dobra i wciagajaca. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. d
    Dzien dobry ja przeczytałam obie częsci i moge powiedziec ze książki wciagneły mnie jak i moje dzieci. Polecam bardzo jesli lubicie czytac.Fascynujaca opowiesc przygodowa pełna pasji dwoch chłopcow przyjazni milosci ale i ciezkich i trudnych chwil w ich zyciu i zyciu ich przyjaciol.

    OdpowiedzUsuń