wtorek, 21 lipca 2015

Jessica Sorensen - "Przypadki Callie i Kaydena"


Tytuł: Przypadki Callie i Kaydena
Autor: Jessica Sorensen
Cykl: The Coincidence (tom 1)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 368

Opis:
Hipnotyzująca opowieść o przeznaczeniu, przyjaźni i uzdrawiającej sile miłości.
Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony…
Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą…
Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej piękną dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że tym razem to ona potrzebuje ocalenia…


Recenzja:
Kupiła mnie okładka. Kiedy, przeglądając zapowiedzi na lipiec, zobaczyłam Przypadki Callie i Kaydena, wiedziałam, że będę musiała je przeczytać. Bardzo wysokie oceny (ponad 8/10 na lubimyczytać.pl) utwierdzały mnie w przekonaniu, że mogę ocenić tę książkę po okładce jako must read.
Przypadki Callie i Kaydena to klasyczny przykład powieści new adult. Gdyby ktoś nie wiedział jeszcze, o co chodzi, albo chciał wyjaśnić komuś, czym jest new adult na przykładzie, polecam Przypadki Callie i Kaydena. Jest w nich wszystko, co powinno znaleźć się w tego typu literaturze: ona z mroczną tajemnicą, której trzymanie w sobie kosztuje tak wiele, że nie jest w stanie żyć normalnie; on – z pozoru chłopak z dobrej rodziny, który ma wszystko, ale za zamkniętymi drzwiami dzieją się w jego domu złe rzeczy. Połączył ich przypadek. A może przeznaczenie?
Fabuła nie jest mocno skomplikowana. Callie i Kayden to dwójka osiemnastolatków. Oboje chodzili do tego samego liceum i tak się składa, że poszli do tego samego college’u. Z dala od demonów związanych z domem rodzinnym są po prostu dwójką młodych ludzi, którzy spędzają czas razem z przyjaciółmi. Przyjacielem Callie jest Seth, gej z bolesnymi doświadczeniami, a Kaydena – Luke… też chłopak z przeszłością. W pewnym momencie miałam wrażenie, że tych młodych dorosłych po przejściach jest zbyt wiele jak na jedną książkę, ale wszystko się wyjaśniło, gdy dowiedziałam się, że Przypadki Callie i Kaydena to pierwsza część serii. To wyjaśnia również urwane zakończenie. Będzie kolejny tom przypadków Callie i Kaydena, a w jeszcze następnych dowiemy się, jakie tajemnice skrywają ich przyjaciele. 

Pewnie bardziej wrażliwi czytelnicy (czy raczej czytelniczki) wzruszą się, czytając tę książkę. Mnie do wzruszenia było daleko, ale muszę przyznać, że pozycję tę pochłonęłam w błyskawicznym tempie. Jak już zaczęłam, czytałam, dopóki nie poznałam zakończenia. Autorka pisze z niezwykłą lekkością, a sposób, w jaki książka została złożona, sprawia, że całość czyta się bardzo szybko.
Jeśli więc szukacie czegoś lekkiego, ale jednocześnie nie do końca banalnego, to pozycja idealna dla was. Na pewno nie będziecie się przy niej nudzić, a możecie się wzruszyć, poznając tajemnice Callie i Kaydena oraz przeżywając razem z nimi ich trudną miłość.  


Książkę dostałam od wydawnictwa Zysk i S-ka

13 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam, ale już się za nią rozglądam i myślę, że za niedługo uda mi się ją kupić ;)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżbyś nie była zbyt wrażliwa? ;) Mam nadzieję,że ja się wzruszę i padnę z nadmiaru emocji, bardzo mi tego potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakoś powieści NA nie trafiają do mojej wrażliwości ;)

      Usuń
  3. Też gdzieś widziałam tę książkę, ale nie wiem, czy ją przeczytam. Przede mną "Hopeless" z tego jakże teraz popularnego new adult. Odnoszę wrażenie, że jednak takie powieści są banalne. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dopiero przekonuję się do powieści tego typu i coraz bardziej mi się podobają. Będę czytać :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak bardzo chcę ją przeczytać !

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka tej książki i mnie kupiła. ;)

    Bardzo lubię takie lekkim piórem pisane powieści w których nie brak magii uczucia, tajemnic, demonów przeszłości i łez wzruszenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ogromnie ciekawa tej książki, dzięki twojej pozytywnej opinii na pewno szybko po nią sięgnę ;P
    zapraszam http://secondlife-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa recenzja i chce przecztać książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym chętnie sięgnęła po tę książkę skoro jest tak zachwalana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skoro polecasz, to chętnie bym sięgnęła :). Mnie akurat okładka nie przekonuje, ale ważne żeby treść we mnie wywołała emocje.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mnie zacheciłaś tą książką. Uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  12. A właśnie, co z następnymi tomami? Nigdzie nie mogę znaleźć żadnej informacji..
    Jestem już po Przypadkach..i Ocaleniu..i kurczę, chcę więcej. Będzie jeszcze jedna częśc o Callie i Kaydenie, a reszta o ich przyjaciołach.. Ale czy wiadomo kiedy się tego spodziewać na polskim rynku ?

    OdpowiedzUsuń