piątek, 13 marca 2015

Katarzyna Jachimska-Małkiewicz - "Hiszpański dla bystrzaków"

Autor tłumaczenia: Katarzyna Jachimska-Małkiewicz
Tytuł: Hiszpański dla bystrzaków
Wydawnictwo: Septem
Data wydania: 2010
Ilość stron: 336
Ocena: 9/10


Opis:

Hiszpański jest drugim na świecie językiem pod względem liczby osób, które się nim posługują. To znakomita motywacja do podjęcia nauki. O ileż przyjemniejsze staną się podróże po opanowaniu więcej niż tylko podstawy tego fascynującego języka. Podręcznik jest oparty na znanej na całym świecie metodzie Berlitza. Oferuje klarownie opisaną gramatykę, a przy tym pomysły na praktyczne zastosowanie poznanego słownictwa. Będzie stanowił doskonały substytut każdego kursu językowego lub stanie się jego znakomitym uzupełnieniem.

Recenzja:

Hiszpański to język, który warto znać. Mówi się, że jest on dosyć łatwy i przyjemny - dodatkowo odrobinę podobny do włoskiego, czy portugalskiego. Zawsze chciałam nauczyć się kilku języków i mówić nimi biegle. 

Obecnie, nie licząc angielskiego i niemieckiego, sama uczę się francuskiego  - niedawno dodawałam recenzję poradnika, która ułatwia mi tę naukę. 
Mam nadzieję, że kiedy skończę podstawy francuskiego, znajdę w sobie motywację, aby pouczyć się trochę hiszpańskiego.

Przede wszystkim warto powiedzieć jedno - tych poradników raczej nie różni zbyt wiele. Są napisane i skonstruowane w bardzo podobny sposób. Jak dla mnie jest to niewątpliwy plus tejże serii. Wszystko jest bardzo czytelne, bardzo jasne, ładnie rozplanowane. 

Do wszystkich wyrazów i zdań jest dopisana wymowa, co jest chyba największą z zalet tejże pozycji. Nie wyobrażam sobie uczyć się jakiegokolwiek języka, bez konkretnych informacji, jak coś się powinno przeczytać. 

Żeby jednak umieć czytać inne, trudniejsze słowa, musimy przede wszystkim nauczyć się alfabetu, który znajduje się na samym początku naszej przygody z tym poradnikiem. Niemniej jednak zasada jest taka - uczyć się trzeba. Samo się za nas nie nauczy :) 

Dodatkowo gramatyka jest napisana całkiem fajnie i praktycznie - łatwo ją zrozumieć, nie jest zbyt skomplikowana. Chociaż przyznam szczerze, że jak spojrzałam na hiszpańską gramatykę w tej pozycji, to stwierdziłam, że jak mi się uda to wszystko zapamiętać, to naprawdę będę z siebie zadowolona. 

Można powiedzieć też, że poradnik ten jest pełen humorystycznych obrazków oraz specjalnych oznaczeń, które pokazują nam, co koniecznie musimy zapamiętać oraz co jest najważniejsze z danego materiału. 

Całkiem przydatne rozplanowana jest ta książeczka, ponieważ pięć części, z dodatkowymi podrozdziałami, naprawdę ułatwia zaplanowanie, czego się uczymy w danym dniu, czy w danym tygodniu.

Nie mogę też zapomnieć o zadaniach, które pojawiają się po danym zagadnieniu - nie są one trudne, najczęściej polegają na uzupełnianiu zwrotów o słówka, niemniej jednak świetnie sprawdzają naszą wiedzę i motywują do dalszej nauki i powtórek w razie konieczności.

Swoją drogą, w "Hiszpański dla bystrzaków" znajdziemy też dużo przykładowych dialogów, a na dołączonej do pozycji płycie CD możemy ich dodatkowo wysłuchać i nauczyć się wymowy. Same plusiki.

Jednakże niewątpliwym minusem jest to, że jest ona napisana specjalnie dla osób, które nie miały nigdy wcześniej kontaktu z hiszpańskim, albo miały go w niewielskim stopniu. A co z osobami, które znają już podstawy, albo z takimi, które tych podstaw już się nauczą poprzez ten poradnik? Zdecydowanie fajnie by było, gdyby istniał także poziom wyższy - dla wszystkich języków, nie tylko hiszpańskiego, bo z tego, co się orientuje, nie ma tak w żadnym z tych języków.

Okładki całej tej serii idealnie do siebie pasują. Powiem tak - mam już kilka tomów na swojej półce i wygląda to naprawdę fajnie - ten sam rozmiar, ten sam kolor, taki sam styl. Pod tym względem jestem naprawdę zadowolona i mam nadzieję, że w tej kwestii nic się nie zmieni.

Nie mogę nic innego zrobić, niż tylko polecić poradnik i zachęcić was do nauki - co więcej, mam nadzieję, że moja recenzja zmotywuje was do tego i będziecie chcieli poszerzać swoje horyzonty - pod względem znajomości języków. 

Pozycję tę dostałam od Wydawnictwa Septem


3 komentarze:

  1. Myślę nad nauką tego języka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zapoznałabym się tą książką, ale odnoszącą się do języka włoskiego. Może kiedyś spróbuję, bo z tego co widzę może to być przydatne. :)

    http://kulturaczytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Język hiszpański to moja pasja. Uczę się go w szkole językowej, a oprócz tego korzystam z niego rozmawiając ze znajomymi z Hiszpanii. Byłam 2 lata temu na wakacjach w Hiszpanii i tam poznałam kilka świetnych koleżanek, z którymi do dzisiaj mam kontakt i planuję tam przeprowadzić się na stałe. O pracę nie muszę się martwić. Dlatego chodzę na zajęcia do https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski/ by nauczyć się tego języka w stopniu biegłym i żyć tam jak żyją Hiszpanie :)

    OdpowiedzUsuń