niedziela, 11 stycznia 2015

30-DAY BOOK CHALLANGE - DZIEŃ TRZYNASTY: Nasz ulubiony autor


Iwi
Czego to wyzwanie ode mnie wymaga? :/ Jakbym potrafiła wskazać jednego! Przecież jest ich cała masa... Więc wskażę tę autorkę, którą pokochałam jako pierwszą - Richelle Mead. Jak można zauważyć, jestem ogromną fanką jej powieści, jej stylu, jej pomysłów... w ogóle wszystkiego, co się z nią wiąże. Czy jest tu może ktoś, kto podziela moją fascynację jej osobą? :D

Ariada
Kurczę, to naprawdę trudny wybór, w końcu jest tylu świetnych twórców! Mam tak wielu ukochanych autorów... Zdecydowałam, że obejdę trochę zasady i podam mojego ulubionego autora z każdego gatunku, który chętnie czytuję, a co!
1. Fantastyka - J.R.R. Tolkien. Pozostaje sentyment do pierwszej naprawdę świetnej lektury szkolnej, do "Hobbita" wracam bardzo często, a Śródziemie po prostu kocham. Ostatnio zaczęłam czytać także "Władcę Pierścieni" i od pierwszych stron wiem, że to to!
2. Kryminał - Agatha Christie. Królowa kryminału, to nie wymaga komentarza!
3. Dystopia - Lauren Oliver. Jej "Delirium" mnie po prostu rozwaliło na milion kawałków, a kolejne dwa tomy tylko dobiły. Brak słów, to trzeba przeczytać!
4. Science-fiction - Mira Grant, "Przegląd Końca Świata" to moim zdaniem jedna z tych książek, które trzeba znać, łączą w sobie wszystkie cechy, która musi posiadać powieść, aby można było ją nazwać arcydziełem. 

Dizzy
Od zawsze jestem zafascynowana twórczością Edgara Allana Poe i nie sądzę, aby kiedykolwiek to się zmieniło. Ta makabryczność, nutka fantastyki, ta chwilami niezdrowa dziwaczność... Kocham zarówno jego poezję, jak i prozę!

Klaudia
Bez zawahania stwierdzam, że moim ulubionym autorem jest Harlan Coben. Ten Pan jest moim mistrzem i już brakuje zaledwie kilku pozycji, żebym przeczytała wszystkie jego książki wydane w Polsce. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że ów autor dalej tworzy i wydaje nowe książki <3 Thrillery/ kryminały w Jego wykonaniu są genialne i bez dwóch zdań jedne z najlepszych.

Iga
Bo facet był geniuszem. Bo uwielbiam rosyjską literaturę, a Dostojewski jest najlepszym rosyjskim pisarzem. Bo mogę przeczytać 600 stron jego książki i podczas czytania każdej myśleć to samo - "Jej, to takie piękne. I genialne. I wspaniałe". 

4 komentarze:

  1. Wielu moich ulubionych znalazło się na tej liście. Poe, Coben, Christie - wspaniała trójka! Kocham ich twórczość :)
    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już niedługo zacznę swoją przygodę z Tolkienem, a także z Poe :) Polecicie mi jakąś ksiazkę tego drugiego autora?

    OdpowiedzUsuń
  3. Również jestem ogromną miłośniczką twórczości Poego :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostojewski <3 - chyba się nie spodziewał, że ktoś kiedyś taki znaczek da przy jego nazwisku :)

    OdpowiedzUsuń