piątek, 5 grudnia 2014

Fiszki - gramatyka dla początkujących (angielski)


Tytuł: Fiszki - gramatyka dla początkujących
Wydawnictwo: Cztery Głowy
Data wydania: 2014
Zestaw: 250 dwustronnych kart, przekładki systemu powtórzeń, książeczka z ćwiczeniami, test kontrolny online
Poziom: podstawowy (A1, A2)
Ocena: 9/10

Opis:

"FISZKI - Gramatyka" to pierwsza gramatyka do nauki angielskiego w formie osobnych kart. Dzięki niej szybko i skutecznie opanujesz 47 zagadnień, niezbędnych na poziomie podstawowym. Polecamy ją zarówno osobom rozpoczynającym naukę języka angielskiego, jak i tym, które chcą gruntownie powtórzyć podstawy angielskiej gramatyki.
  • przystępnie napisane reguły pozwolą bez trudu zrozumieć każde zagadnienie
  • liczne przykłady zagwarantują poprawne stosowanie reguł
  • tabele, grafy i rysunki znacznie ułatwią zapamiętywanie
  • forma osobnych kart ułatwi sprawne poruszanie się po poszczególnych zagadnieniach.

Dzięki swojej innowacyjnej formie prezentowany tytuł pozwoli Ci błyskawicznie nauczyć się nawet tych zagadnień, które dotychczas sprawiały Ci problemy.



Recenzja:

Ostatnio postanowiłam sobie, że trochę bardziej skupię się na nauce języków. Kiedy więc dostałam propozycję zrecenzowania tych cudeniek, oczywiście szybko się zgodziłam. Angielski znam co prawda na o wiele wyższym poziomie i nie mam raczej problemów z takimi podstawami... ale wszystko raz na jakiś czas należy sobie przypomnieć, prawda? 
Takim oto sposobem zaczęła się moja przygoda z tymże zestawem.

I definitywnie nie żałuję ani minuty spędzonej na czytaniu i powtarzaniu zagadnień, które się tu pojawiły! Dla wszystkich zainteresowanych - KLIK (dzięki temu nie będę musiała już omawiać tego w mojej recenzji, ponieważ wszystko, co pojawia się na tych fiszkach, dosłownie każda gramatyka, jest na tej liście).


Na podstawie przykładowego zdjęcia jednej z fiszek, mogę powiedzieć, że oprócz określenia działu, omówienia gramatyki i zaznaczeniu poziomu trudności (te gwiazdki po prawej stronie [swoją drogą, nawet podstawę da się podzielić oO]), dany temat jest naprawdę świetnie przedstawiony - najczęściej z użyciem przykładów i pomocniczych obrazków. 

Dodatkowo do każdego zagadnienia są zrobione specjalne ćwiczenia w książeczce, która jest dołączona do całego zestawu.
Nie jest to jednak jedyna niespodzianka, która ma nam ułatwić przyswajanie wiedzy! Fiszki te można również ściągnąć na swój telefon (dzięki odpowiedniemu kodowi, który dostajemy wraz z tym opakowaniem) - co ma oczywiście pozwolić nam na to, aby czytać je w każdym miejscu, w dowolnym czasie, z dodatkową wygodą, skutecznością i praktycznością. 

Oprócz tego na stronie www.fiszki.pl/testy można wykonać sprawdzian online, aby sprawdzić swoją wiedzę i to, czy opanowaliśmy materiał z tego poziomu. Jeżeli zdaliśmy go bezbłędnie - możemy przejść na wyższy poziom, jeżeli nie - możemy powrócić do fiszek i powtórzyć jeszcze raz to, z czym mieliśmy problem. 
Daje nam to swego rodzaju kontrolę nad tym, jakie postępy poczyniliśmy, a jakie chcemy poczynić, pozwala nam na nie tylko poznanie podstaw, ale także na udoskonalenie ich. 

Powinnam wspomnieć chyba jeszcze o systemie powtórzeń! Opiera się on na trzech kolorowych przekładkach, a mianowicie na "uczę się", powtarzam" oraz "umiem". Pozwala nam to dobrze i łatwo podzielić materiał - wystarczy, że do danego działu włożymy fiszkę z danym materiałem. 

Jestem zdecydowaną zwolenniczką fiszek, a te polecam każdemu, kto chce, tak jak ja, powtórzyć sobie materiał, ale także i tym, którzy mieli ograniczony kontakt z angielskim, lub nie mieli go wcale. Zdecydowanie zestaw ten powinien pomóc Wam podszkolić swoje zdolności językowe!

Zestaw ten dostałam od Wydawnictwa Cztery Głowy

9 komentarzy:

  1. Też mam i również jestem zachwycona. Szkoda tylko że taki niski poziom ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. O fiszkach do nauki gramatyki jeszcze nie słyszałam. Są może dostępne też do innych języków?

    OdpowiedzUsuń
  3. Fiszki wyglądają dość fajnie. Aby wykorzystać ich potencjał trzeba najpierw poznać podstawy jak czasy, które opisane zostały na https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/jezyk-angielski-czasy-przyszle

    OdpowiedzUsuń
  4. Fiszki są jednym z elementów wspomagających naukę języków obcych. Jednak najważniejsze są książki które można dostać w księgarni językowej https://www.jezykiobce.pl i mieć pewność, że będą zawsze aktualne. Moim zdaniem to jest właśnie najlepszy sposób na naukę języka obcego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybrałem akademię językową online i jestem bardzo zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że jeśli stosujemy fiszki to na pewno po to aby poprawić i uzupełnić naszą wiedzę na temat słówek oraz zwrotów. Kiedy chcemy faktycznie dobrze nauczyć się języka angielskiego to warto jest korzystać z programów w szkołach językowych. U mnie maluchy już zaczęły chodzić na kursy do https://earlystage.pl/ i po pewnym czasie jak najbardziej widzę progres.

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście bardzo lubię używać fiszek i dzięki nim nauczyłam się całą masę nowych słówek i zwrotów. Dlatego jak tylko znalazłam artykuł https://ceo.com.pl/jak-zalozyc-szkole-jezykowa-71288 to muszę przyznać, że właśnie na poważnie zastanawiam się nad otwarciem własnej szkoły językowej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Samych fiszek jak najbardziej warto jest używać i się nimi wspomagać w codziennej nauce języka angielskiego. Jestem zdania, że również świetnym wyborem jest dostęp do https://universe.earlystage.pl/gr-access i jak dla mnie jest to coś czego tak naprawę potrzebowałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń