niedziela, 7 września 2014

MFB TAG - Moja pierwsza książka by Iga

To będzie bardzo trudne zadanie ze względu na moją kiepską pamięć, ale będę się starała jak mogę! W większości to będą jednak tytuł książek, które sobie przypominam jako "pierwsze", co nie znaczy, że rzeczywiście były pierwsze, niestety.

1. Czesław Centkiewicz — Anaruk, chłopiec z Grenlandii; to chyba pierwsza lektura, która wyłania się z odmętów mojej pamięci.


2. Halina Olczak-Moraczewska — Brawo, Zuzia; czytałam to przynajmniej 10 razy i nigdy nie miałam dość! 


3. Stefan Żeromski Syzyfowe prace; jak ja się z tym męczyłam...


4. Joanne K. Rowling — Harry Potter i Zakon Feniksa; interes mojego życia, dałam za nią 10 zł. 


5. Maria Kownacka — Plastusiowy pamiętnik; pierwsza książka, którą pożyczyłam... z biblioteki. Miałam pewne wątpliwości, czy chodziło o książkę, którą ja pożyczyłam - skądś, czy komuś.


6. To by musiał być jakiś podręcznik, bo należę do ludzi, którzy za nic w świecie nie chcą się pozbyć książek, które raz kupili. Mogę co najwyżej komuś podarować, ale nie sprzedaję ich!

7. Bree Despain — Dziedzictwo mroku; jeśli chodzi o prawdziwą recenzję - taką z rękami i nogami, bo wcześniej oczywiście pisałam różne opinie, których jednak nie nazwałabym recenzjami. 


8. Pamiętam, że miała niebieską okładkę i była straszliwie nudna, ale za nic w świecie nie przypomnę sobie tytułu.

9. Roman Pisarski — O psie, który jeździł koleją; o Jezu, jak ja nad tym ryczałam... aż mnie głowa rozbolała.


10. Henryk Sienkiewicz — W pustyni i w puszczy


11. Zbigniew Nienacki — Pan Samochodzik


12. Marian Brandys — Śladami Stasia i Nel; pierwsza poważna książka mojego dzieciństwa! 


13.  Joanne K. Rowling — Harry Potter i Insygnia Śmierci; jak ja na nią czekałam... *,*


14. Harry Potter bez konkurencji!


15. No cóż... Harry Potter po raz kolejny. 


4 komentarze:

  1. Z Harrym, mam tak samo jak Ty:) w szczególności, iż dzięki niej, pokochałam czytanie

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele z tych książek czytałam i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anaruk też był moją pierwszą lekturą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję zrobić ten wpis u siebie, bo ktoś mnie oznaczył do tego :)
    Widzę, że HP górą, którego ja nie czytałam i to jest największy wstyd czytelniczy dla mnie

    OdpowiedzUsuń