niedziela, 7 września 2014

MFB TAG - Moja pierwsza książka by Iga

To będzie bardzo trudne zadanie ze względu na moją kiepską pamięć, ale będę się starała jak mogę! W większości to będą jednak tytuł książek, które sobie przypominam jako "pierwsze", co nie znaczy, że rzeczywiście były pierwsze, niestety.

1. Czesław Centkiewicz — Anaruk, chłopiec z Grenlandii; to chyba pierwsza lektura, która wyłania się z odmętów mojej pamięci.


2. Halina Olczak-Moraczewska — Brawo, Zuzia; czytałam to przynajmniej 10 razy i nigdy nie miałam dość! 


3. Stefan Żeromski Syzyfowe prace; jak ja się z tym męczyłam...


4. Joanne K. Rowling — Harry Potter i Zakon Feniksa; interes mojego życia, dałam za nią 10 zł. 


5. Maria Kownacka — Plastusiowy pamiętnik; pierwsza książka, którą pożyczyłam... z biblioteki. Miałam pewne wątpliwości, czy chodziło o książkę, którą ja pożyczyłam - skądś, czy komuś.


6. To by musiał być jakiś podręcznik, bo należę do ludzi, którzy za nic w świecie nie chcą się pozbyć książek, które raz kupili. Mogę co najwyżej komuś podarować, ale nie sprzedaję ich!

7. Bree Despain — Dziedzictwo mroku; jeśli chodzi o prawdziwą recenzję - taką z rękami i nogami, bo wcześniej oczywiście pisałam różne opinie, których jednak nie nazwałabym recenzjami. 


8. Pamiętam, że miała niebieską okładkę i była straszliwie nudna, ale za nic w świecie nie przypomnę sobie tytułu.

9. Roman Pisarski — O psie, który jeździł koleją; o Jezu, jak ja nad tym ryczałam... aż mnie głowa rozbolała.


10. Henryk Sienkiewicz — W pustyni i w puszczy


11. Zbigniew Nienacki — Pan Samochodzik


12. Marian Brandys — Śladami Stasia i Nel; pierwsza poważna książka mojego dzieciństwa! 


13.  Joanne K. Rowling — Harry Potter i Insygnia Śmierci; jak ja na nią czekałam... *,*


14. Harry Potter bez konkurencji!


15. No cóż... Harry Potter po raz kolejny. 


5 komentarzy:

  1. Z Harrym, mam tak samo jak Ty:) w szczególności, iż dzięki niej, pokochałam czytanie

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele z tych książek czytałam i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anaruk też był moją pierwszą lekturą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. This can be a museum that depicts the history of the Travancore Regal Family and displays their own personal belongings
    and artifacts including old newspaper clippings. The church has
    always glowed from the lights of the candles lighted by
    the sick people who wish to be cured from their sickness.

    The tenth day, called Dussehra, is devoted to celebrating the defeat of the demon king Ravana
    by Lord Rama.

    Feel free to surf to my web site; ganesha yacht

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję zrobić ten wpis u siebie, bo ktoś mnie oznaczył do tego :)
    Widzę, że HP górą, którego ja nie czytałam i to jest największy wstyd czytelniczy dla mnie

    OdpowiedzUsuń