niedziela, 26 stycznia 2014

Liebster Blog Awards


To nagroda przyznawana spontanicznie przez blogerów. Dostałyśmy ją od Joanny Terki, Ognistej Strzały oraz Niekończących się marzeń. Dziękujemy :)

Oto nasze odpowiedzi:

1. Czy chciałabyś prowadzić bloga we współpracy z innymi blogerami czy wolisz samodzielnie?
Ada: Współpraca ponad wszystko! Fighting!
Ariada: Fajnie jest móc wiedzieć, że można liczyć na kogoś innego, że cała praca nie spada jedynie na mnie :)
Dizzy: Oczywiście, że tak! Dzięki takiej współpracy mam szansę zwalić robotę na kogoś innego. ;) 
Iga: Im nas więcej, tym weselej.
Iwi: Zdecydowanie z innymi blogerami, bo w sumie tak właśnie już jest xD
Klaudia: Aktualnie jest nas sześć i jest genialnie :)

2. Jak pozyskujesz nowych obserwatorów?
Ada: Mówię o blogu wszystkim znajomym i znajomym znajomych, a oni przekazują to dalej :D
Ariada: Nie znam sposobu, który byłby cywilizowany :D (Dizzy, Iga.. no nie przesadzajmy, bo się nas bać zaczną ;D).
Dizzy: Hm. Rozdaję ciasteczka na mieście z adresem bloga i "wróżbą" - jeśli nie zostaniesz obserwatorem NaszegoKsiążkowiru socjopatka Iwi Cię dopadnie! ;)
Iga: Grożę im z bronią przy skroni! Tak serio to nie ja to robię, nasza administratorka wykazuje się wystarczającą skutecznością. 
Iwi: Jest na to jakiś magiczny sposób? xD
Klaudia: Mamy Iwi, to powinno nam wystarczyć :) 

3. Czy dużo czytasz?Jeśli tak, to jakie gatunki preferujesz?
Ada: STUDIA NIE LUBIĄ LITERATURY PIĘKNEJ (może nie w każdym przypadku, ale moi wykładowcy wolą kiedy czytam "Budownictwo Ogólne. Tom III" i chociaż mnie nie jest tak łatwo odciągnąć od książek, to jednak czytam mniej. Preferuję fantastykę, nie cierpię romansów (tych z wątkiem fantastycznym też).
Ariada: Bardzo dużo ;D Jeśli chodzi o gatunki to najbardziej lubię dobry kryminał, ale także nie pogardzę jakąś dobrą książką psychologiczną, a niekiedy sięgnę po fantastykę, ale z tym ostatnim staram się być ostrożna. Już wiele razy zawiodłam się na tego typu książkach, ponieważ trudno znaleźć coś, co prezentowałoby przyzwoity poziom. 
Dizzy: Czytam bardzo dużo, szczególnie w tramwajach (nawet nie przeszkadza mi w tym świadomość, że powinnam wysiąść kilka przystanków wcześniej). A zaczytuję się dosłownie we wszystkim od powieści historycznych i fantastycznych, po etykietki na kartonach soków. To moja pasja. ;)
Iga: Kiedyś czytałam więcej, teraz mam na to mniej czasu, ale nadal czytam sto razy tyle co przeciętny Polak (zakładając, że przeczyta to 1,5 książki w ciągu roku). Nie przepadam tylko za dwoma gatunkami - romansami (w każdym razie tymi najbardziej tandetnymi) i kryminałami, które nigdy nie robią na mnie większego wrażenia. 
Iwi: Naprawdę dużo. Przeważnie fantasy, ale w sumie jestem w stanie przeczytać naprawdę wszystko, co mnie tylko zaciekawi.
Klaudia: Niby studia, ale co z tego? Czytam zamiast się uczyć, a czytam praktycznie wszystko, choć romanse już mi się znudziły :)

4. O czym piszesz na blogu i dlaczego właśnie o tym?
Ada: Proste pytanie, prosta odpowiedź - piszę recenzje książek, a powodem jest brak wolnego czasu, a ja jestem dobra w jego marnotrawieniu :)
Ariada: O książkach. Po prostu lubię dzielić się swoimi opiniami :)
Dizzy: No cóż, jak na razie piszę recenzje książek, bo jakby nie było - jestem RECENZENTĘ. :3
Iga: Z racji tego, że prowadzimy bloga o książkach, nie będzie oryginalnych odpowiedzi. Piszę o książkach, bo to łączy moje zainteresowania - lubię czytać i pisać (zabrzmiało trochę jak wypowiedź przedszkolaka, ale co zrobić).
Iwi: Książeczki, książeczki~ Lubię dzielić się z innymi przemyśleniami na dany temat. Dzięki temu sądzę, że wiele ludzi poznało naprawdę interesujące pozycje : )
Klaudia: Nie odkryję Ameryki, jeśli powiem, że pisze o książkach :)

5. Co jest dla Ciebie największą motywacją do tworzenia?
Ada: Co jest motywacją...? To że lubię to robić (tak mi się wydaje).
Ariada: Myśl, że ktoś to potem przeczyta i, że z każdą napisaną recenzją staję się coraz lepsza.
Dizzy: O nie! Jutro kolokwium z fizy! *chwila zastanowienia* Czas zacząć pisać nowe opowiadanie!
Iga: Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Bo jeśli się zastanowię, tak naprawdę nie mam żadnej motywacji. Tworzę, bo lubię, tyle.
Iwi: Myśl, że komuś może się spodobać to, że wgl to napisałam (y)
Klaudia: Myślę, że moja kreatywność i radocha z tego, że mogę się tym z kimś dzielić :)

6. Plany na 2014?
Ada: Skończyć pisanie własnej książki, zdać na następny rok studiów bez warunków. 
Ariada: Nadrobić zaległości książkowe! 
Dizzy: Schudnąć i przestać pozwalać książkom pożerać zawartość portfela. Te to dopiero się w poprzednim roku rozpasły!
Iga: Zaliczyć sesje - teraz zimową, a potem letnią. 
Iwi: Czytać jeszcze więcej (w tym roku chcę pobić wynik 600 przeczytanych pozycji c; )
Klaudia: Zdać, studia to zło ! Czytać więcej, ale chyba to podstawa :)

7. Do jakiego targetu odbiorców chciałabyś trafić?
Ada: Do tych, którzy boją się wziąć książkę do ręki.
Ariada: Na pewno do tych dojrzałych czytelników, którzy docenią moje teksty.
Dizzy: Do wszystkich, bez wyjątku, bez rasizmu, bez braku tolerancji religijnej, bez jaj... :P
Iga: Podbijam to, co napisała Ariada.
Iwi: Najlepiej do wszystkich książkoholików oraz do tych, którzy nie lubią czytać, aby przekonali się, czym jest prawdziwa magia : )
Klaudia: Wszyscy, każdy odbiorca jest cenny :)

8. Co jest Twoim największym marzeniem?
Ada: Zostać pierwszą kobietą-prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej, żeby dzieciom żyło się lepiej!
Ariada: Bycie szczęśliwą.
Dizzy: Największym? Zamieszkać w domku na kurzej stópce! A z tych "poważniejszych" marzeń, to chciałabym wydać książkę i wyzbyć się kompleksów. ;)
Iga: Pokój na świecie.
Iwi: Mam wiele marzeń. Trudno jest mi wybrać to najważniejsze.
Klaudia: Najważniejsze? Być dalej szczęśliwą z najcudowniejszą osobą u mojego boku <3

9. Co zrobisz z blogiem, gdy pewnego dnia nie będziesz chciała go dalej pisać?
Ada: Powiem dziewczynom, że było miło, ale się skończyło i przekażę swoją pałeczkę komuś innemu, ale mam nadzieję, że taki dzień nigdy nie nadejdzie.
Ariada: Mam tutaj jeszcze pięć autorek, więc raczej nie porzucimy go tak łatwo :D
Dizzy: Taki dzień nie nadejdzie. Musiałby mnie porwać sam Geralt z Rivii, żebym zechciała to rzucić. <3
Iga: Nie ma ludzi niezastąpionych, jest nas tu sześć, jeśli ja się wykruszę, pewnie znajdzie się nowa recenzentka na moje miejsce, a Nasz Książkowir będzie trwał do końca internetów.
Iwi: [*] Moja wena nigdy nie umiera, tym bardziej słabość do książek xd
Klaudia: Ten blog, będzie funkcjonował już zawsze, a jeśli chodzi o mnie to podzielam zdanie Igi, nie ma ludzi niezastąpionych :)

10. Blogi w zasadzie bywają tematyczne i w danym kierunku oscylują publikowane posty, co sądzisz o wstawkach prywatnych? 
Ada: Nawiązuje się przez to jakąś więź z autorami blogów, myślę, że to dobre, bo dzięki temu to nie są dla czytelnika obcy z Marsa.
Ariada: To dość fajna rzecz. Możemy się czegoś więcej dowiedzieć o autorze, a także czynią blog ciekawszym.
Dizzy: Czytając czyjeś zapiski i myśli, często mam wrażenie, że wkradam się do prywatnej szafy autora i badając jego garderobę, zaczynam rozumieć i poznawać jego osobę, odkrywać coraz więcej połów jego osobowości. Muszę przyznać, że bardzo lubię takie podróże. Może szafy blogerów nie prowadzą do Narnii, ale są bez wątpienia są ciekawym i miłym doświadczeniem. Pokazuje to czytelnikowi, że autor poza świetnymi tekstami ofiarowuje nam też... siebie. ;)  
Iga: W pewien sposób personalizują bloga. Czy to źle? Raczej nie.
Iwi: Uważam, że dzięki temu zaczynamy patrzeć na (np.) recenzentów jak na ludzi xd
Klaudia: Prywatne zapiski, mogą nam pomóc w interpretacji tego co pisze dany autor :)

11. Coraz częściej są spotykane wywiady właśnie na blogach, śledzisz je z zainteresowaniem, czy może wcale ich nie czytasz?
Ada: To zależy z kim przeprowadzono wywiad .
Ariada: Lubię czytać wywiady, zwłaszcza z ciekawymi ludźmi :) Na naszym blogu również można je spotkać.
Dizzy: Uwielbiam wywiady! Szczególnie z przystojnymi pisarzami. Dzięki nich dowiedziałam się, że tekstem "fajną masz czcionkę w książce" nie poderwę żadnego autora. ^^
Iga: Zazwyczaj o udzielenie wywiadu prosi się osobę, która ma coś do powiedzenia, więc jestem zainteresowana, gdy jakiś widzę.
Iwi: Zależy z kim.
Klaudia: Lubię, ale też nie wszystkie :)

12. Na co zwracasz uwagę w recenzjach książek? Czego po nich oczekujesz?
Ada: Na pewno poprawności językowej i prawdopodobnie odczuć autora, po jej przeczytaniu, jednakże nie jest to dla mnie wyznacznikiem, czy sięgnąć po książkę czy też nie.
Ariada: Oczekuję rzetelnej informacji o treści powieści, języku autora, a także przeżyciach czytelnika. Nie toleruję spojlerów, a także chaotyczności.
Dizzy: Przede wszystkim oczekuję samego autora recenzji. Przyjemnie jest wyczuć w napisanym przez kogoś tekście pasję i miłość do książek, a nie puste schematy i masę spoilerów, których niestety nie brakuje. :(
Iga: Nie lubię rozwlekłych recenzji, w których streszczona jest niemal cała akcja i napisana charakterystyka wszystkich bohaterów. Wolę dowiedzieć się, jakie wrażenie książka wywarła na czytelniku, nawet jeśli było całkiem subiektywne.
Iwi: Po recenzjach książek oczekuje szczerości i tego, że twórca tego tekstu spisał własne przemyślenia.
Klaudia: Najlepiej żeby nie była za krótka, ale też nie za długa, przedstawiała osobiste odczucia autora recenzji na temat książki

13. Jest organizowane spotkanie wszystkich blogerów, nie tylko książkowych, chcesz w takim uczestniczyć czy wolisz ograniczyć się do znajomości wirtualnej? 
Ada: Podejrzewam, że niekoniecznie ze wszystkimi chciałabym się zobaczyć :P
Ariada: Chciałabym spotkać się z innymi blogerami. Mimo wszystko fajnie byłoby dowiedzieć się czegoś o ludziach, których się "podgląda" ;) 
Dizzy: Hm. A będą tam przystojni chłopcy? ^^
Iga: Wszystkich blogerów? Boże, nie. Pewne znajomości lepiej zostawić w internecie.
Iwi: Pewnie, że chciałabym się z nimi spotkać! : )
Klaudia: Raczej nie :)

14. Odwiedzając blogi zwracasz uwagę na wygląd strony, czy nie ma to dla Ciebie znaczenia?
Ada: Jest to dla mnie ważne. Grafika przyciąga uwagę lub sprawia, że nie mamy ochoty przejrzeć zawartości bloga, tak po prostu.
Ariada: Zwracam na to dużą uwagę. Bardzo cenię sobie porządek i przejrzystość na blogu. Świadczy to w pewnym sensie o stosunku blogera do jego czytelników.
Dizzy: Prawdę mówiąc, to nie wiem. Bez wątpienia wygląd bloga jest ważny, ale czy najważniejszy? Osobiście cenię sobie słowo pisane. Odrzucając brzydkiego bloga, to tak jakby odrzucić książkę przez paskudną okładkę.
Iga: Ludzie to wzrokowcy, proste, że estetyczny wygląd będzie przyciągał.
Iwi: To samo, co napisała Ariada.
Klaudia: Jako, że jestem wzrokowcem to ma to dla mnie duże znaczenie :)

15. Kiedy założyłam bloga nie miałam zbytniej śmiałości do pisania postów, jak wyglądało to u Ciebie? Blogosfera wciągnęła Cię od razu? 
Ada: Niekoniecznie. W głowie zawsze tkwi świadomość, że ktoś przeczyta to co napiszę i wtedy pojawia się pytanie "A co jeżeli ten ktoś uzna moją pisaninę za śmieszną?". To bardzo głupie myślenie, ale niestety tak jest.
Ariada: Tak naprawdę w ten świat wciągnęła mnie przyjaciółka. Było to dość spontaniczne. Nie chciałam tworzyć swojego bloga, to byłoby zbyt duże wyzwanie, więc wysłałam zgłoszenie do większego bloga z moją recenzją. Udało się, jednak po pewnym czasie zdecydowałyśmy się odłączyć i "wypłynąć na szersze wody" i powstał Książkowir :)
Dizzy: Gdy prowadziłam jeszcze sama bloga, to nie miałam pojęcia w jaki sposób napisać pierwszego posta. Myślałam nad nim kilka dni! Natomiast tutaj już nie mam żadnej blokady. Być może to kwestia nabytego w blogosferze doświadczenia? Piszę co myślę i mam nadzieję, że dziewczyny mnie za to nie zabiją. ;)
Iga: Tak jest, ruszyłam z kopyta. 
Iwi: (ps. ta przyjaciółka Ariady to ja xd) Ja spontanicznie wysłałam zgłoszenie na nabór i akurat mi się udało - dostałam się. Powiem szczerze, że blogsfera mnie zdecydowanie pożarła xD
Klaudia: Początkowo nie było jakoś rewelacyjnie, ale z każdym kolejnym postem było coraz lepiej, ale jak ma być ciężko, skoro ma się wokół siebie takich ludzi, którzy zawsze służą radą <3

16. Wiadome jest, że nie odwiedzamy wszystkich blogów, od czego zależy Twoja chęć odwiedzania danej strony? A co sprawia, że nie masz ochoty zajrzeć do kogoś drugi raz?  
Ada: Od tematyki.
Ariada: W większości przede wszystkim jakość tekstu, jednak nie tylko. Lubię blogi, które są ciekawe, nie ograniczają się do "typowych" akcji, ale tworzą coś własnego. Blogosfera staje się strasznie jednolita i to mnie martwi. Doceniam twórców, a nie całkowitych odtwórców.
Dizzy: Akurat w tej kwestii, absolutnie zgadzam się z Iwi. Blog musi mieć COŚ, co sprawia, że chętnie na niego wracamy. Czy jest o książkach, czy filmach, czy gadżetach erotycznych - to jest nieważne. ;)
Iga: Jeśli na blogu publikowane są rzeczy, które mnie interesują, tak naprawdę nie potrzebuję nawet świetnej oprawy graficznej, żebym na niego zaglądała. Natomiast jeśli widzę, że ktoś nie ma nic do powiedzenia, a prowadzi bloga, bo to w końcu modne... cóż, niech go sobie prowadzi, ale ja na pewno na niego nie wrócę.
Iwi: Jeśli blog ma to COŚ, to na 100% zerkam do niego co jakiś czas.
Klaudia: Według mnie najważniejsza jest tematyka i to jak autorzy piszą :)

17. Co sądzisz o publikowaniu opowiadań przez blogerów? 
Ada: Jeżeli mają do pokazania coś dobrego, to niech mnie zaproszą, z chęcią poczytam :)
Ariada: Jeśli ktoś to lubi, to czemu nie?
Dizzy: Lubię to, chociaż czytając niektóre opowiadania, mam ochotę dzwonić do księdza, aby wypędził z tych młodych ludzi demony tandecizmu i braku ortografizmu.  
Iga: Tak naprawdę można prowadzić bloga o wszystkim, dlaczego więc nie publikować opowiadań?
Iwi: Jestem za.
Klaudia: Zdecydowanie za, a może akurat okaże się, że ktoś ma ogromy talent ?

18. Wymarzone wakacje, niekoniecznie z książką, jakie by to były? 
Ada: Piechotą przez Eurazję.
Ariada: Zawsze chciałam zwiedzić Skandynawię :)
Dizzy: Od zawsze marzy mi się Machu Picchu. To miejsca ma w sobie coś niesamowitego, jakąś łunę wspaniałości, której nie potrafię nawet opisać. Jest tajemnicą, którą pragnę odkryć własnymi stopami!
Iga: Wycieczka do Rosji.
Iwi: Paryż < 3 Od zawsze podobała mi się Francja c;
Klaudia: Ameryka Łacińska

19. Wolisz być anonimowy na blogu, czy nie masz nic przeciwko na podawanie swoich danych bądź zdjęć?
Ada: W internecie nie ma czegoś takiego jak anonimowość, ale jestem przeciwko podawaniu swoich danych i nawet kiedy muszę, robię to z wielkim oporem.
Ariada: Lubię czuć się na blogu jako autor, konkretna osoba, a nie tylko nick. Nie mam nic przeciwko.
Dizzy: Nigdy nie podam swoich dokładnych danych na blogu! Nie chcę, żeby jakiś zakochany na zabój w mojej osobie czytelnik, nękał mnie dniami i nocami. Ja nie mam na to czasu! Muszę czytać! :D
Iga: Jeśli komuś wydaje się, że jest anonimowy w internecie, to się myli. Ale nawet jeśli nie jestem do końca anonimowa, nie uznaje podawania swoich danych w internecie, podobnie rzecz się ma ze zdjęciami.
Iwi: Obojętnie w sumie xd
Klaudia: Uważam tak jak koleżanki wyżej, w Internecie nikt nie jest anonimowy

20. Lubisz czytać polskich autorów? Jeśli tak, to jakich? Jeśli nie, dlaczego?
Ada: Oczywiście, że tak. No weźmy takiego Mickiewicza - to jest podstawa. Jednakże bardziej od naszego wieszcza narodowego wolę sięgać po książki Andrzeja Sapkowskiego! :)
Ariada: Lubię, przede wszystkim kryminalnych. Tym bardziej, że często pozytywnie mnie zaskakują. To nie tak, że u nas wszystko jest gorsze, my po prostu nie chcemy się przyznać do tego, że także umiemy coś fajnego stworzyć. 
Dizzy: Naturalnie. Nad życie wielbię Sapkowskiego, Ziemiańskiego, Grzędowicza i Cherezińską. ^^"
Iga: Czytam, niby czemu nie? Przeważnie polską fantastykę, ale jeśli trafi się coś innego, co mnie zainteresuje, nie zrezygnuję z lektury tylko dlatego, że na okładce jest polskie nazwisko.
Iwi: Autorzy, jak autorzy. Czy narodowość czyni ich sztukę mniej wartościową? Nie sądzę. Jak ktoś ma talent, to po prostu go ma, a nie...
Klaudia: Jeśli książka jest dobra, to dlaczego nie. Polscy autorzy nie są gorsi od tych zagranicznych :)

21. Ile masz zapełnionych półek z książkami i jak układasz książki (np. alfabetycznie czy gatunkowo)?
Ada: Regał nr 1 i regał nr 2. Od góry seriami, które najbardziej lubię do dołu - książki do studiowania budownictwa :3
Ariada: Mam 5 półek i jak dla mnie to trochę za mało, bo są niemiłosiernie upchane. Układam zazwyczaj wydawnictwami.
Dizzy: Na szafce mam wielki "skalniak" zbudowany z książek, który grozi zawaleniem. Książki układam tak, aby się nie obalił. Ot, mój sposób. :D
Iga: Nie trzymam książek w jednym miejscu, dlatego ciężko mi stwierdzić, ile "zapełnionych półek mam". Moja organizacja jest wielopoziomowa - zaczynam od tematyki książek, przez wysokość, wydawnictwo, po kolor okładek. Na pewno nie układam ich alfabetycznie xD
Iwi: Cała biblioteczka + połowa podłogi w pokoju (muszę posprzedawać : / ). Układam w zależności od wielkości.
Klaudia: Ile nie jestem w stanie powiedzieć bo jako, że studiuję mam wszystko poupychane po dwóch mieszkaniach. Co co układu to raczej wielkościami ale i seriami :)

22. Najlepsza ekranizacja książki Twoim zdaniem?
Ada: Gra o tron.
Ariada: "Piękne istoty". Film tym razem okazał się kompletnie różny od książki, zachował tylko niektóre fakty. Okazało się, że reżyser miał lepszą wizję niż autorki! 
Dizzy: "Nostalgia anioła". Płakałam tak samo, jak czytając książkę. 
Iga: Gra o tron. Ekranizacja jest taka świetna głównie dlatego, że jest wierna książkom.
Iwi: Hm... drugi tom "Igrzysk Śmierci" nawet mi się podobał, ale pierwsza ekranizacja była katastrofą [*] 
Klaudia: Igrzyska Śmierci

23. Czy czytasz mangę, oglądasz anime, piszesz fanficki?

Ada: Tak, tak, nie.
Ariada: Nie, nie, nie :)
Dizzy: 3x tak! Przechodzisz dalej! :3
Iga: Nie x3.
Iwi:  Czasem; raczej nie; zdarza się.
Klaudia: Zdecydowanie nie mój klimat.

24. Jaka jest Twoim zdaniem najlepsza para książkowa? Wymień nie więcej niż pięć i z jakich są książek.
Ada: Jaenelle i Daemon (Trylogia Czarnych Kamieni); Sonea i Regin (Trylogia Zdrajcy); Yennefer i Geralt (Saga o Wiedźminie).
Ariada: 1. Clary i Jace ("Dary anioła"), 2. Lena i Alex ("Delirium"), 3. Katniss i Peeta ("Igrzyska śmierci"), 4. Julia i Warner ("Dotyk Julii", nigdy nie byli tak naprawdę razem, ale ja lubię takich typków spod ciemnej gwiazdy ;D), 5. Hazel i Augustus ("Gwiazd naszych wina"). Kolejność nie ma znaczenia :)
Dizzy: Adhara & Amhal ("Legendy Świata Wynurzonego") i Catalina & Diego ("Uciekinierka z San Benito"). Nie przypominam sobie więcej par, które przypadły mi do gustu. Na wątki miłosne jestem dość... cięta. ;)
Iga: Kate i Curran z serii o Kate Daniels, Bones i Cat z serii o Nocnej Łowczyni, Clary i Jace z serii Dary Anioła, noo i Rhett Butler i Scarlett O'Hara z "Przeminęło z wiatrem".
Iwi: Adrian i Rose z Akademii Wampirów (Richelle Mead), Ethan i Merit z Świat Chicagowskich Wampirów (Chloe Neill),  Lena i Alex z Delirium (Lauren Oliver),  Anita i Jean Claude z Anita Black (Lauren K. Hamilton) i Catherine i Bones z Nocna Łowczyni (Frost Jeaniene). Nie są to oczywiście wszyscy ulubieńcy... 
Klaudia: Sonea i Akkarin (Trylogia Czarnego Maga), Katniss i Peeta (Igrzyska Śmierci), Violet i Kaspar (Mroczna bohaterka), Wiktoria i Beleth (Ja, diablica i dwie pozostałe)


25. Jeśli mógłbyś/mogłabyś żyć w jednej z książek, jaka by to była? Możesz podać trzy przykłady ^^.
książek.
Ada: Dla mnie to obojętne, byle nie było tam innej broni poza białą, a ja dostałabym zestaw łuk+strzały. Podejrzewam jednak, że najbardziej odpowiadałby mi świat z Sagi o Wiedźminie. :)
Ariada: No oczywiście Hogwart! Jeśli podałabym np. Panem, świat z Delirium itp., uznalibyście mnie za masochistkę, więc nie ryzykuję ;D
Dizzy: Ino w uniwersum Dragon Age'a, ewentualnie w sadze Sapkowskiego. ;)
Iga: Haha, list z Hogwartu to było moje marzenie dzieciństwa. Teraz chciałabym się przenieść do Troi, którą opisał David Gemmell w swojej trylogii. 
Iwi: Akademia Wampirów, Harry Potter i Niezgoda.
Klaudia: Kyralia z Trylogii Czarnego Maga

26. Jakie słodycze lubisz? Czy jesteś uzależniony/uzależniona od czekolady? WAŻNE!!!
Ada: Czekolada? Nie, nie znam... xD Ciasta też zaliczmy jako regularne słodycze? ;)
Ariada: Lubię wafelki ;D Kocham czekoladę pod każdą postacią!
Dizzy: Lubię siebie, w końcu jestem największą słodkością świata i samo myślenie o mnie grozi cukrzycą. <3 A tak poważnie, to wielbię wszystkie odsłony czekolady, pierniczków, ptasiego mleczka, żelek, landrynek... *lista ukochanych słodkości wlecze się przez cały Mur Chiński* 
Iga: Cóż, ja w zasadzie odżywiam się słodyczami (na szczęście jeszcze nie widać). Zjem wszystko oprócz chałwy. 
Iwi: Czekolada, lody i inne słodycze to zdecydowanie moje życie xD
Klaudia: Kocham czekoladę <3


27. Gdybyś mogła/mógł mieć jakieś paranormalne zdolności lub być jakimś nadprzyrodzonym stworzeniem co byś wybrał/wybrała?
Ada: Władzę nad żywiołami i pogodą.
Ariada: Chciałabym umieć latać ;D 
Dizzy: Transformację w wilka. Mogłabym dniami i nocami biegać wśród kniei, całkowicie wolna od trosk, a nocą swobodnie wyć do księżyca, tworząc piękne, dzikie pieśni. <3
Iga: Trzy T - telepatia, telekineza i teleportacja. 
Iwi: Hm... ciężki wybór. Chciałabym być albo wampirem, albo czarownicą. Niemniej jednak mogłabym być w sumie czymkolwiek (z małymi wyjątkami), byle tylko władać magią xD Takie tam marzenie...
Klaudia: Tak jak Iwi chciała bym być czarownicą <3

28. Wyobraź sobie, że masz dwa naboje. Jakie postacie z książek byś odstrzeliła?

Ada: 1. Odstrzeliłabym Vilgefortza z Roggeveen z "Sagi o Wiedźminie" i...i...a nie wiecie czy Saurona dałoby się odstrzelić? ;D
Ariada: Voldemort byłby moim pierwszym celem! Kolejnym.. no nie wiem, duży wybór, ale chyba Sebastiana z "Darów anioła". 
Dizzy: Cholera, dwa naboje to za mało! Chciałabym odstrzelić wszystkie "kochanki" Geralta...
Iga: Bo ja wiem? Czytałam o tak wielu irytujących bohaterkach, że chyba nie umiałbym się zdecydować.
Iwi: Zastrzeliłabym Adriana z AV i siebie, a potem miała nadzieję, że nas przyjmą do jednego kręgu piekła i będziemy mogli być już na zawsze razem xDDDDDDDDDD
Klaudia: Piotrusia z Ja, anielica i tak dalej :D i Ruth z "Ruth" :D

29. Wolisz czytać o postaciach dobrych czy złych? Dlaczego?

Ada: Jest mi to obojętne. I jedne i drugie wprowadzają dużo do fabuły książki.
Ariada: Złe są bardziej ekscytujące ;p
Dizzy: Lubię czytać o postaciach przystojnych, umięśnionych i najlepiej wprawionych we władaniu mieczem. Dobra czy zła, to już sprawa drugorzędna, aczkolwiek ciągnie mnie do tych drugich. ;)
Iga: Lubię czytać o postaciach, które nie są jednowymiarowe :P
Iwi: Lubię postacie, które są fajnie wykreowane c;
Klaudia: Kocham postaci które zapadają w pamięć na długo :D

30. Podaj jedno ze swoich postanowień noworocznych.

Ada: Gdzieś wyżej jest moja odpowiedź (jeśli Wam się chce, to rolujcie). ;)
Ariada: Patrz pyt. 6
Dizzy: Up! :3
Iga: Ups, nie poczyniłam żadnych. Chyba że uznać za takie zdanie sesji.
Iwi: Punkt 6.
Klaudia: Wyżej :)

31. Podaj jeden wyjątkowy dla ciebie cytat. Chociaż, jak chcesz możesz podać do trzech maksymalnie XD.

Ada: "Bo ten, kto raz nie złamie w sobie tchórzostwa, będzie umierał ze strachu do końca swoich dni."
Ariada: "Świat nie jest instytucją zajmującą się spełnianiem życzeń."
Dizzy: " (...) zaufanie do samego siebie. To jeden z największych życiowych kapitałów: ufać sobie, dam radę.
- A jak nie?
- Dam.
- A jak nie?
- Dam.
- A jak upadnę.
- To się podniosę.
- A jak się nie podniosę?
- To sobie poleżę." :)
Iga: „To pewne, jak to, że woda jest mokra, dni długie, a przyjaciel zawsze w końcu cię zawiedzie.”
Iwi: "Chłopiec już nigdy więcej nie płakał i nigdy nie zapomniał tego, czego się nauczył: że kochać to niszczyć i że być kochanym to znaczy zostać zniszczonym."
Klaudia: "Czasami odpowiednio odmierzona prawda jest lepsza niż stuprocentowe kłamstwo" 

32. Czy wierzysz w przesądy? Jeśli tak, to jakie? Oraz czy wierzysz w reinkarnację?
Ada: Według mnie jeżeli w coś się wierzy, to wtedy to zaczyna istnieć, ale kiedy widzę czarnego kota przebiegającego mi przez drogę, mam ochotę go zabić (wybaczcie mi obrońcy zwierząt). W reinkarnację nie wierzę. ;P
Ariada: Z reguły nie wierzę w przesądy, ale kiedy widzę karawan, mam dreszcze. Nie wierzę w reinkarnację.
Dizzy: Właściwie to nie wierzę, ale piątki trzynastego zawsze się dla mnie źle kończą. Co do reinkarnacji mam dość ambiwalentny stosunek... 
Iga: Przesąd to głupota dla plebsu i chłopa”.
Iwi: Nie wierzę.
Klaudia: Nie wierzę :)

Nasze pytania:

1. Jesteś typem, który "męczy" książkę do końca, czy rzucasz ją w kąt, jeśli Ci się nie podoba?
2. Lubisz czytać poradniki? Jeśli tak, to jakie?
3. Z jakim bohaterem książkowym mógłbyś/mogłabyś się utożsamić i dlaczego?
4. Gdybyś miał/a napisać teraz książkę, to w jakim gatunku by ona była?
5. Czy kupujesz wszystkie części danej serii, mimo że nie przeczytałeś/aś pierwszej?
6. E-book czy zwykła papierowa książka?
7. Ile miałeś/aś lat, kiedy przeczytałeś/aś swoją pierwszą książkę?
8. Wolisz serie/trylogie/tetralogie itp. czy pojedyncze książki?
9. Czytasz więcej niż raz tą samą książkę?
10. Twój czytelniczy rekord to...? (Ile stron i w jakim czasie)
11. Najbardziej wzruszająca książka, jaką czytałeś/aś?
12. Kto zaraził Cię pasją do czytania?

Nominacje:
Każdy, kto chciałby wziąć udział w zabawie ;) Nikogo nie zobowiązujemy i nikomu nie odbieramy szansy :)


Mamy nadzieję, że spodobały się Wam nasze odpowiedzi i dowiedzieliście się z nich o nas czegoś nowego ;)

3 komentarze:

  1. Bardzo wam dziękuję za odpowiedzenie na pytania ^^ To było naprawdę niesamowite, takie różne odpowiedzi, że aż uśmiechałam się pod nosem :D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że służy Wam pisanie jednego bloga, bo świetnie się dogadujecie. Szczególnie w drugiej odpowiedzi to widać :P

    OdpowiedzUsuń