niedziela, 24 listopada 2013

Tomasz Kuza - "Niebezpieczna jej uroda"

Autor: Tomasz Kuza
Tytuł: Niebezpieczna jej uroda
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 2013
Ilość stron: 390
Ocena: 8/10

Opis:

Krzysztof Kamiński jest samotnym ojcem czternastoletniej Kasi. Przyjaciółka Kasi – Renata pochodzi z patologicznej rodziny. Ze względu na to zaczyna coraz częściej przebywać w domu Kamińskich. W Krzysztofie widzi opiekuna i bohatera, który coraz bardziej jej imponuje. Zaczynają budzić się w niej uczucia dorosłej kobiety. Kamiński zauważa to i powoli zaczyna ulegać jej urokowi. Przez to popada w konflikt z prawem i samym sobą. Trafi a do zakładu karnego, gdzie przez swoje zasady brnie w kolejne kłopoty. Do tego dowiaduje się, że jego ukochana zaginęła. Wie, że to przez niego. Dręczą go wyrzuty sumienia, ale w więzieniu nie jest w stanie nic zrobić. Do czasu… 

Recenzja:

Powiem szczerze, ze byłam zaintrygowana opisem. Zapowiadał on coś oryginalniejszego, niecodziennego, odmiennego niż to, co oferuje większość współczesnych pozycji.
Kiedy więc miałam możliwość dostania właśnie tej pozycji... To chętnie z tej możliwości skorzystałam.
I nie zawiodłam się! Przy tej pozycji spędziłam naprawdę przemiłe chwilę, chociaż nie powiem, poruszana tematyka jest ciężka i dla niektórych odrażająca. Jestem jednak osobą, która lubi, gdy ktoś pisze coś odważnego, coś, co przekracza pewne granicę.

Główną postacią w tej książce jest Krzysztof Kamiński. Jest to mężczyzna w średnim wieku, który nie ma żony, natomiast ma córeczkę, którą traktuje jak księżniczkę (była ona "błędem przeszłości"). 
W chwili rozpoczęcia fabuły Kasia (tak bowiem nazywała się jego córka) ma 14 lat, a on jest dokładnie 19 lat starszy od niej. 
Pan Krzysztof ma dobrze płatną pracę, trochę monotonną, niemniej jednak może dzięki temu spełniać większość zachcianek swojej księżniczki. I jej najlepszej przyjaciółki, która nazywa się Renata.
Renata jest bardzo dojrzała jak na swój wiek. Mówi o tym zarówno wygląd fizyczny, jak i jej zachowanie. Z powodu problemów w domu często przesiaduje (i nocuje) w domu Kamińskich.
Niespodziewane sploty wydarzeń powodują jednak, że Renata staje się dla Krzysztofa bardzo ważną osobą...

Cała fabuła opiera się na Krzysztofie i jego znajomością z Renatą. Na pierwszym planie jest oczywiście namiętny romans. Autor jednak bardzo realnie oddał emocje, uczucia, opis rzeczywistości, opis postaci... Wydaje się, jakby to wszystko było prawdziwe. Jakby on tylko spisywał to, co widzi.
Świetny styl, świetny język, świetne opisy. Naprawdę wielkie brawa dla autora. Również za to, że jeśli zabrał się już za tego typu tematy, to nie bał się pokazać ich w prawdziwym świetle.

Ogólnie rzecz biorąc... Cały czas coś się dzieje. Książka ta zawiera naprawdę wiele różnych wątków, a sprawia to, że co chwila pojawiają się coraz to nowe problemy.

Książkę polecam każdemu starszemu czytelnikowi, który nie boi się zmierzyć z trudnymi tematami.

PS. POZYCJA TA JEST DOPIERO CZĘŚCIĄ I. W MOMENCIE, GDY POJAWI SIĘ TOM II BĘDĘ CHCIAŁA GO OCZYWIŚCIE DOSTAĆ I ZRECENZOWAĆ :)

Wasza Iwi :)

Książkę dostałam od Wydawnictwa Novaeres


6 komentarzy:

  1. Rzeczywiście trudna tematyka... Ja obecnie wolę książki lekkie (to przez jesienną depresję), więc tej na razie powiem nie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety spasuję, bo to nie moja tematyka. Nie czułabym się za dobrze czytając ją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm. Szczerze przyznam, że temat mnie zainteresował. Nie złapałabym jednak za książkę. Coś mnie w niej... przeraża.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę uważam za genialną, na prawdę jest świetna i również czekam na drugą część:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam już jedną recenzję tej książki i była pochlebna, teraz druga i widzę, że też Ci się podoba:D Nie wiem, dlaczego, ale po opisie wydawała mi się, że będzie słaba, a tu proszę, może wypada się z nią zmierzyć, bo w sumie lubie trudną tematykę:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że książka mnie zaintrygowała, więc chętnie bym po nią sięgnęła :-)

    OdpowiedzUsuń