wtorek, 12 listopada 2013

Rick Sutherland, Barb Karg - "Wampiry: Historia z zimną krwią spisana"

 Autorzy : Barb Karg, Rick Sutherland
Tytuł: Wampiry: Historia z zimną krwią spisana
Data wydania: 2009
Wydawnictwo: Septem
Ilość stron: 261
Ocena: 4/10

Opis:

Kim są wampiry? Zanurz zęby w legendach i podaniach ludowych. Przeczytaj o tym jak żyją i polują.
Zapoznaj się ze wszystkimi wcieleniami tych mrocznych stworzeń. 
Pamiętaj jednak - czytasz na własne ryzyko.  

Recenzja:

Zacznę od tego, że skusiłam się na tą książkę, ponieważ w roku 2010 miałam lekkiego bzika na punkcie tych mitycznych stworzeń. Okładka była ładna, wręcz prowokująca, pomyślałam, że spróbuje. I co? I to był, łagodnie mówiąc, duży błąd. Lektura nie wciągnęła mnie wcale. Wszystkie zapewnienia znajdujące się z tyłu okładki nie zostały spełnione, a przynajmniej nie w należyty sposób. Zawiodłam się (i to bardzo).

Autorzy nie opisują np. wyglądu wampirów, jedynie rzucają kawałek starej, rumuńskiej legendy, który prawdę mówiąc nic nie wnosi. Wszystko kręci się wokół filmów (najczęściej Draculi i Zmierzchu) oraz bohaterów. Zamiast dowiedzieć się czegoś więcej, przeczytałam kilka historyjek od ludzi ze wsi, recenzje filmowe i zaledwie parę ciekawostek. 

Czytałam dzieło z wielką niechęcią. Krótko mówiąc się do niego zmuszałam. Jedynym elementem, który naprawdę się przydał była końcowa lista powieści z motywem wampirzym. Zmarnowałam ponad trzydzieści złotych, które na dobrą sprawę mogłam wydać na kolejną część czytanej sagi. 

"Wampiry: Historia z zimną krwią spisana" stanowi małą encyklopedie, w której umieszczane są wypowiedzi ludzi z różnych krajów. Od Indii, po Gracje, kończąc na Rosji. Osobiście nie polecam. 

Ktoś z was ją czytał? Jakie są wasze odczucia?

Pozdrawiam, Ann.

3 komentarze:

  1. Nie czytałam i nie mam najmniejszego zamiaru tego zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam przeczytam "Draculę" Brama Stokera, a co! Ale do tej lektury raczej się nie przymierzam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam i nawet nie słyszałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń