niedziela, 1 września 2013

Akcja Bloga - Liebster Award


Blog "Aneta Rzepka - blog autorski", a także "Papierowa Orchidea" oraz "valkotukka" nominowały nasz blog do nagrody Liebster Award. Bardzo dziękujemy. 
Nawet jeśli niektóre pytania mają podobną tematykę i treść... zdecydowałyśmy się opublikować je wszystkie c;

Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Iwi
Ola
Daria
Klaudia

1. Czy wierzysz, że zwykłe rzeczy, takie codziennego użytku, mogą przynosić szczęście albo pecha?

I: Wierzę w magię, wierzę w to, że wszystko, co nas otacza, kryje w sobie jakąś jej część. Ale nie uważam, że jestem osobą, która wierzy akurat w przesądy.
O: Wierzę w przesądy, ale nie wierzę, że zwykły przedmiot może przynosić szczęście albo pecha, to byłoby chyba zbyt proste.
D: Hmm... Jeśli chodzi o to, czy jestem przesądna, to z reguły nie. Nie przeczę jednak, że karawan wywołuje u mnie dreszcze. 
K: W przesądy raczej nie wierzę. A jeśli chodzi o przedmioty, to myślę że w każdym kryje się coś specjalnego, nie zależnie od tego czy jest to spinka do włosów czy szafa. 

2. Dlaczego polski (malarz, pisarz, aktor, reżyser) zwykle znaczy gorszy nawet dla Polaków?

I: Nie mam pojęcia. Polacy po prostu nie doceniają swojego dorobku kulturowego i tyle.
O: Jesteśmy zbyt zapatrzeni w zachód. Cudze chwalicie, swojego nie znacie.
D: Mam wrażenie, że niektórzy oceniają nas jako naród, jako ogół. Nie patrzymy na samodzielną jednostkę, a niestety nikt nie jest idealny, zdarzają się geniusze i niesamowici idioci.
K: Wydaje mi się że światem rządzą stereotypy. A nasz naród nie ma przebicia wśród innych, dlatego wierzymy że jeśli coś jest "nie nasze" to na pewno jest lepsze.

3. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa, taka, którą pamiętasz do dziś i często do niej wracasz?

I: Nie mam ulubionej książki z dzieciństwa. Natomiast książką, do której często wracam jest "Akademia Wampirów". W sumie to cała seria xD 
O: Hmm... ciężkie pytanie, ponieważ zawsze kochałam słuchać bajek i baśni. Wcześniej wolałam kiedy w dzieciństwie ktoś mi czytał bądź jeśli jeszcze to słuchać ich z kasety lub adapteru. 
D: Do dzisiaj pamiętam, jak dziadek wyświetlał mi klisze z bajkami na ścianie. Jeśli chodzi o książkę, to chyba taką ulubioną była "Akademia Pana Kleksa".
K: Kiedy byłam mała, rodzice mi zamówili serię bajek, zdecydowanie najczęściej sięgałam po "Kubusia Puchatka". Niby dla dzieci, a takie życiowe. 

4. Co najbardziej cenisz w ludziach?

I: Szczerość. 
O:Uczciwość. 
D: Wierność swoim przekonaniom i tolerancję.
K: Szacunek do drugiego człowieka.

5. Dokończ zdanie: Czytam, bo…

I: ... książki to całe moje życie.
O: ... w ten sposób mogę żyć innym życiem, przeżywać to co przeżywają w danej chwili bohaterowie, przenieść się do innego miejsca, świata, uciec od problemów, choćby tymczasowo.
D: ... książki są ciekawsze od zwykłego, szarego życia.
K: ... bo pozwala mi to choć na chwilę oderwać się od moich codziennych problemów.

6. Jak wyglądały najwspanialsze wakacje w  Twoim życiu?

I: Kolonie w Holandii! Wspaniałe osoby, wspaniałe miejsce, wspaniałe atrakcje i niezapomniane wrażenia. < 3 
O: Również kolonie w Holandii na których poznałyśmy się z Dominiką :) Dużo wspaniałych ludzi, miejsc, wrażeń i wspomnień.
D: Wakacje we Włoszech. Od pierwszego wejrzenia pokochałam ten kraj. Jedzenie, widoki i oczywiście atmosfera, są tam najlepsze.
K: Chorwacja. Ci ludzie, ten klimat... Tak to zdecydowanie coś co kocham.

7. Co sądzisz o znajomościach zawieranych przez Internet?

I: Znajomości, jak każde inne. 
O: W tej kwestii nie jestem ufna.
D: Uważam, że nic nie zastąpi zwykłego patrzenia sobie w twarz podczas rozmowy. Przez internet nie widzisz osoby, tylko monitor i słowa, które "wypowiada", więc z łatwością może Cię okłamać.
K: Może być, ale podchodzę do nich z większym dystansem.

 8. Czy uważasz, że w dzisiejszym świecie jest miejsce dla prawdziwej przyjaźni?

I: Jak najbardziej. W dzisiejszym świecie jest ona tym bardziej potrzebna.
O: Wydaje mi się, że coraz trudniej znaleźć taką prawdziwą przyjaźń...
D: Oczywiście, a jeśli już się ją znajdzie, trzeba umieć ją pielęgnować i za nic nie wypuszczać tej osoby ze swojego życia.
K: Dla chcącego nic trudnego. W erze gdzie dominuje elektronika, prawdziwy, realny przyjaciel jest czymś o co trzeba dbać.

9. Gdybyś miał wybór, gdzie, kiedy i jako kto chciałbyś się urodzić?

I: Nigdy nad tym nie myślałam. Sądzę, że gdybym urodziła się w innych czasach, w innym miejscu i inną osobą, pewnie miałabym też inny charakter, a tego bym nie chciała...
O: Zawsze chciałam posmakować życia w czasach wiktoriańskich. Niestety wszechogarniający brud i wszy w perukach odpychają od tychże czasów. 
D: Jest mi dobrze w tych czasach. Przyszłość wydaje mi się odległa i niezbyt przyjazna, a przeszłość to przeszłość. Wszystko co się stało się nie powtórzy, a raczej nudno jest wiedzieć, co na każdym kroku Cię spotka.
K: Urodziłam się jako ja i w tych czasach. Widocznie tak miało być, i wcale mi nie tęskno za jakimiś innymi czasami. Mi się podoba tak jak jest.  

10. Czym są dla Ciebie marzenia? 

I: Ja nie mam marzeń, ja mam plany.  
O: Czymś do czego próbuję dotrzeć. 
D: Marzenia są w życiu ważne, ale trzeba umieć je realizować.
K: Celem.

11. Co najbardziej lubisz w swoim narodzie?

I: To, że jest nieprzewidywalny.  
O: Sama nie wiem.
D: Niezwykłą odwagę i umiejętność zjednoczenia się do walki w słusznej sprawie, co pokazaliśmy wiele razy w przeszłości.
K: To że potrafimy się podnieść po klęsce.

12. Ile posiadasz książek? (margines błędu ok. 10% posiadanych;) )

I: Zbyt dużo, żeby chciało mi się liczyć.
O: Jejku, musiałabym cały dzień spędzić na liczeniu. xD
D: W moim domu roi się od książek - kucharskie, podróżnicze, lektury szkolne, słowniki, leksykony i dużo powieści, w tym calutka saga o Ludziach Lodu na strychu, za którą już od dłuższego czasu mam ochotę się zabrać. Nie mam pojęcia ile dokładnie ich jest.
K: Tyle ile liczba "Pi" ma cyfr po przecinku. 

13. Dlaczego prowadzisz bloga?

I: Ponieważ jest to taka forma wyrażania siebie : ) 
O: Bo chcę dzielić się swoim zdaniem z innymi, którzy przeczytali daną książkę, taka dyskusja jest dla mnie ważna.
D: Ponieważ lubię spędzać wolny czas na pisaniu, a tak mogę w jakiś sposób pomóc innym. Poza tym to dobry sposób na nudę.
K: Ponieważ pisanie to jest to odzwierciedlenie tego co dzieję się w mojej głowie.

14. Ile stron jesteś w stanie przeczytać jednej nocy?

I: Zależy od książki, ale staram się też nie czytać nocami, wolę robić to w dzień.
O: Ja czytam książki wyłącznie w nocy, ten klimat, cisza, spokój, jedynie uliczne lampy i księżyc. To jest mój klimat. A co do ilości... zależy od mojego samopoczucia, czy jestem zmęczona czy też nie, aczkolwiek średnio 200-300 stron.
D: Nie jestem osobą, która czyta w mgnieniu oka 300 stron. Jednej nocy mogę przeczytać 100, jeśli nie zasnę w tym czasie (oczywiście, jeśli książka jest nudna).
K: Wszystko zależy od książki, jeśli mnie wciągnie mogę przeczytać nawet całą w jedną noc. Jeśli jest nudna, to nie chcę marnować na nią czasu podczas którego mogę spać.

15. Jakiego polskiego autora cenisz najbardziej?

I: Zdecydowanie Panią Gaję Kołodziej. Zainspirowała mnie do napisania paru opowiadań etc.
O: Raczej nie czytam polskich autorów, preferuję zagranicznych pisarzy, ale chcę to zmienić, gdyż zaczęłam dostrzegać, że polscy pisarze również dobrze piszą. Moim ulubionym i chyba jedynym pisarzem polskim jest  jak na razie Andrzej Sapkowski.
D: Jest paru, których lubię ze względu na ich twórczość - Szymon Chudyk, Michalina Olszańska, ale chyba najbardziej lubię panią Martę Fox.
K: Nie często czytam polskich autorów, a jeśli już to nie należą oni do moich ulubionych. 

16. W jakiej oprawie książki preferujesz – miękkiej czy twardej?

I: W miękkiej.
O: Wolę w twardej, ponieważ książki nie niszczą się tak szybko jak w miękkiej.
D: Nie obchodzi mnie oprawa, kiedy treść jest fantastyczna. ;)
K: Bez większej różnicy, ale te w twardej lepiej się prezentują na półce.

17. W jakim wieku… jest twój blog?

I: Dwa miesiące xD 
O: Chyba Iwi powiedziała już wszystko na ten temat. xD
D: Jak wyżej. 
K: Podpisuję się pod resztą.

18. Czytujesz e-booki?

I: Owszem, owszem. Całkiem często : ) 
O:Oczywista oczywistość.
D: Nie lubię, ponieważ bardzo męczą mi się oczy, a literki skakają po dłuższym czytaniu. Jednak, jeśli bardzo zależy mi na jakieś pozycji, a nie mogę jej znaleźć w bibliotece, to jestem w stanie się przemęczyć.
K: Zdarzy się.

19. Pamiętasz swoją pierwszą przeczytaną książkę?

I: Niestety nie :c
O: Moja przygoda z masowym czytaniem książek zaczęła się od sagi "Zmierzch", aczkolwiek już wcześniej czytałam książki, np. "Koralina i tajemnicze drzwi", bądź "Księga Cmentarna"-Neila Gaimana, niestety z  trochę mniejszym zapałem.
D: "Piękna i bestia" w honorowym miejscu koło łóżka w wieku 5 lat lub mniej. ;)
K: Pierwszej książki raczej nie. Ale jeśli chodzi o książkę po której zakochałam się w czytaniu to jest to "Bez pożegnania" H. Cobena. 

20. Z czym ci się kojarzy wyraz „lektura”?

I: Z czymś napisanym dawno, co posiada wiele życiowych prawd.
O: Lektura kojarzy mi się z obowiązkowymi lekturami szkolnymi. xD
D: Lektura kojarzy mi się z mądrością.
K: Z czymś co niesie ze sobą pewną naukę zazwyczaj o życiu.

21. Gdybyś miał/a zostać bohaterem/ką książki, na kogo padłby wybór?

I: W zależności od książki xD Ale zazwyczaj Rose z "Akademii Wampirów" lub Merit ze "Świat Chicagowskich Wampirów".
O: Wszystkimi bohaterkami po kolei. xD
D: Chyba Leną z "Delirium".
K: Sonea z "Trylogii Czarnego Maga"
22. Czy potrafisz wskazać jedną wyjątkową książkę spośród wszystkich dotąd przeczytanych?

I: Zdecydowanie nie xD  
O: Jak można powiedzieć, że któreś z moich dzieci kocham najbardziej? Książki są jak dzieci.
D: Kilka może, ale jednej nie potrafię.
K: Kilka zapadło w moją pamięć szczególnie, ale jednej nie jestem w stanie wymienić.

23. Która lektura z dzieciństwa miała na Ciebie największy wpływ?

I: "Ania z Zielonego Wzgórza"
O: Również. To samo co wyżej.
D: Lektury z dzieciństwa mają to do siebie, że kształtują charakter dzieci, więc każda ma na nas jakiś większy lub mniejszy wpływ. 
K: Nie ma takiej książki z dzieciństwa która by wpłynęła na mnie jakoś szczególnie.

 24. W świat jakiej książki chciałbyś/-abyś się przenieść?

I: Pewnie jakiejś fantastycznej c;
O: W świat trylogii "Magiczny Krąg", ewentualnie "Akademii Wampirów". ^^ 
D: Chciałabym stworzyć sobie świat, w którym wybrałabym najlepsze elementy moich ulubionych powieści. 
K: W świat z "Trylogii Czarnego Maga"
 

25. Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że Polacy mało czytają?

I: Zależy którzy xD 
O:To samo co powyżej. 
D: Tak, wolą oglądać telewizję, bo to nie wymaga większego wysiłku umysłowego. Ale nie można wszystkich porównywać do ogółu. 
K: Kolejny stereotyp, ale myślę tak samo jak koleżanki wyżej. 

26. Gdzie kupujesz książki (Empik, antykwariat, internet)?

I: Zależy od okazji : ) 
O: Zazwyczaj w Empiku, Matrasie, księgarniach, straganach oraz przez internet. 
D: Empik, księgarnia w moim mieście (dużo fajnych wyprzedaży ;)), ale nie mam worka pieniędzy, więc częściej idę do biblioteki. 
K: Matras, Empik, a i w Biedronce są często super okazje. 

27. Którą książkę ze swojej prywatnej biblioteczki uważasz za najbardziej wartościową?

I: Każda książka z mojej biblioteczki jest wartościowa : ) 
O: Każdą sobie bardzo dobrze cenię. 
D: Całą trylogię "Delirium". 
K: Każda ma dla mnie oddzielną wartość.
 

28. Ekranizację jakiej książki najbardziej chciałbyś/-abyś zobaczyć?

I: "Akademia Wampirów". Niebawem będę miała okazję!
O: "Igrzysk śmierci- W Pierścieniu ognia", "Darów Anioła", "Czerwień rubinu", "Siódmego syna" oraz... "Akademii Wampirów". Ewentualnie jeśli ktoś jest ciekawy, to jeszcze "Upadłych". 
D: "Dary Anioła", "Angelfall", "Więzów krwi", "Delirium"... Dużo tego ;).
K: "Cień wiatru"   

29. Czy zdarza Ci się podczytywać książkę czytaną przez kogoś w środku publicznego transportu?

I: Aż tak, to nie. Zazwyczaj to ja jestem zaczytana we własnej książce, jeśli tylko jestem w podróży.
O: Nie leży to raczej w mojej naturze.   
D: Raczej nie, bo sama tego nie lubię. 
K: Wolę swoją.

30. Jakie czasopisma/magazyny, niekoniecznie związane z książkami, lubisz czytać najbardziej?

I: Mam słabość do "Victor Gimnazjalista" (choć w gimnazjum już nie jestem xd), a także do "Bravo" i "Bravo Girl".
O: Nie czytam gazet.
D: Nie czytam, wolę dowiadywać się o nowościach z internetu. 
K: Nie czytam raczej ale jak już to jakiś "Świat wiedzy" albo coś w ten deseń.

31. Co, oprócz czytania książek lubisz robić w wolnych chwilach? Czy masz inne pasje, oprócz prowadzenia bloga oczywiście? :)

I: Granie w gry komputerowe i pisanie c;
O: Sama nie wiem. xD
D: Rysowanie bardzo mnie odpręża, ale lubię też obejrzeć jakiś dobry film raz na jakiś czas ;). 
K: Zdecydowanie robienie bransoletek. A właściwie uwielbiam się uczyć rzeczy które mogę zrobić sama, a zwłaszcza jeśli jest to biżuteria.

32. Podziel się ciekawym cytatem z obecnie czytanej książki.

I: "Życie pełne jest zmian, wielkie mi odkrycie. I chyba właśnie o to w nim chodzi, prawda? Żeby dojrzewać, zmieniać się i podążać naprzód?"
O: Szczerze? Nie mam. 
D: "Byli rewolucyjną armią, która chciała ustanowić zestaw zasad, z jakimi każdy mógłby się zgodzić. Życie, wolność i dążenie do szczęścia. Prawo ludzi do obalania ciemiężców." 
K: "Ja dobie poczytam, bo życie jest krótkie"
 

33. Czy masz swoją ulubioną okładkę?
I: Nie, nie mam.
O: Również nie posiadam. 
D: Okładka i całe wnętrze "Osobliwego domu pani Peregrine" z tymi wszystkimi niezwykłymi fotografiami w środku. 
K: Nie posiadam.


Nasze nominacje: wszystkie blogi, które chcą wziąć udział w zabawie.

Nasze pytania:

1. Co musiała by mieć w sobie książka, którą uznał(a)byś za wyjątkową?
2. Jakiego sławnego autora chciał(a)byś spotkać?
3. Co jest według Ciebie największą zbrodnią?
4. Czy mogłabyś wskazać bohatera książki, który najbardziej Cię irytował i dlaczego?
5. Jaki jest twój ideał książkowego chłopaka/dziewczyny? (jakiej cechy w nim/niej szukasz, żebyś mógł/mogła go/ją polubić?)
6. Z kim chciał(a)być przeprowadzić wywiad?
7. Lubisz ekranizacje książek? Dlaczego?
8. Jak wyobrażasz sobie swoją przyszłość?
9. Czytasz w podróży?
10.Chciał(a)byś napisać kiedyś książkę? O czym by ona była?
11. Jaką książkę ostatnio przeczytałeś/łaś?




1 komentarz: