sobota, 12 sierpnia 2017

Sara Wolf - "Forget me always"

Autor: Sara Wolf 
Tytuł: Forget me always
Wydawnictwo: AMBER
Data wydania: 2017
Ilość stron: 304
Ocena: 8/10
PATRONAT KSIĄŻKOWIRU

Opis:

Minęło czternaście tygodni, odkąd Isis Blake przeniosła się do nowej szkoły (i trzy lata, dwadzieścia pięć tygodni i pięć dni, odkąd nie była zakochana, i jeśli uda jej się zrealizować plan, ten licznik będzie bił w nieskończoność). Podczas tych czternastu tygodni poznała Jacka Huntera – wroga, który stał się być może kimś więcej – dzięki jego odwadze przeżyła brutalną napaść agresywnego byłego swojej matki, a zaraz potem całkiem o Jacku zapomniała.
Jedynym jasnym punktem jest w jej życiu Sophia, tajemnicza dziewczyna, z którą Isis dzieli pobyt w szpitalu i zamgloną znajomość z Jackiem.
Gdy wspomnienia wracają, jest jej coraz trudniej oprzeć się uczuciom.
A Jack nie jest w stanie trzymać się z daleka od jedynej dziewczyny, która stopiła lód jego serca.
Gdy wychodzą na jaw mroczne sekrety otaczające Sophię, Isis uświadamia sobie, że Jack nie jest tym, za kogo go miała. Zaczyna dostawać przerażające anonimowe maile, które paradoksalnie mogą ocalić ją przed czymś jeszcze gorszym: przed jej przeszłością.

Recenzja:
Romanse z AMBER zawsze coś w sobie mają i nie jestem w stanie nawet powiedzieć, jak pozytywnie czasem mnie zaskakują. Tak było też w przypadku "Forget me always" - jak i zresztą w poprzedniej części. Sara Wolf jest świetną autorką i już z niecierpliwością czekam na kolejne jej powieści, szczególnie, że jest ona dla mnie odkryciem roku 2017, bo wcześniej nie miałam okazji się z nią zetknąć. Chciałabym więc dziś opowiedzieć Wam, jak bardzo podobała mi się książka "Forget me always", bo wierzę, że i dla Was ta autorka może okazać się prawdziwą perełką.

Isis - główna bohaterka, którą znamy już z poprzedniego tomu - zmaga się teraz z amnezją, która tyczy się tylko Jack'a i tego, jaka relacja ich łączyła. W szpitalu poznaje także słynną Sophie, której historia owiana jest tajemnicą. Jedno jest jednak pewne, w sytuację tę wplatany jest Jack, szkolna piękność i przewodniczący samorządu szkolnego. Co ich łączy? Co ukrywają? Uparta Isis dąży do poznania prawdy - nawet kosztem uczuć jej znajomych. Liczy się dla niej tylko prawda... i zdecydowanie nie pozwoli się rozproszyć żadnemu chłopakowi. Nawet, jeśli jednym z nich jest Jack.

Jack obwinia się, że to, co spotkało Isis, jest tylko jego winą. Myśli, że gdyby zareagował wcześniej, nie doszłoby do tragedii, a dziewczyna, na której mu zależało, nie zapomniałaby o jego istnieniu. Kiedy więc okazuje się, że Isis z dnia na dzień jest coraz bliżej rozwikłania zagadki, chłopak wie, że za wszelką cenę musi postarać się ją od niej odciągnąć, żeby go nie znienawidziła. Kiedy jednak dochodzą także inne problemy - operacja Sophie, praca i chęć zwerbowania Jacka do dziwnej organizacji, sytuacja znacznie się komplikuje. A jak się skończy? Musicie dowiedzieć się sami! Jedno jest pewne: pojawi się kolejny tom.

"Forget me always" to fenomenalna historia, która wciąga od początku do końca. Zdecydowanie nie jest to romans - a przynajmniej nie taki typowy, gdyż wszelkie uczucia rozwijają się bardzo powoli (i nie wszystkie są pozytywne!). Bardzo podoba mi się także kreacja bohaterów, gdyż często rzucają coś naprawdę humorystycznego, albo obrażają się w naprawdę intrygujący sposób. No i cudowne jest też to, że cała ta tajemnica nie jest czymś oczywistym, co da się od razu wywnioskować (tak na pierwszy rzut oka). Tak naprawdę do końca tej historii nie dowiadujemy się, o co tak naprawdę chodziło.

Sara Wolf to pisarka z niezwykłym talentem, który da się wyczytać z jej książek. Pomimo lekkiego stylu i często młodzieżowych tekstów, historia ta trafi zarówno do młodego, jak i znacznie starszego czytelnika (bez żadnych problemów ze zrozumieniem treści). W powieści tej nie ma scen erotycznych, a przecież klimat jest tak stworzony, że chemia między różnymi bohaterami jest wręcz namacalna. Zdecydowanie zasługuje to na pochwałę. Cieszę się, że mogę patronować tak cudownej książce. Mam nadzieję, że z tą wspaniałą pisarką zetknę się jeszcze masę razy!

Jeśli chodzi o okładkę, pasuje ona zdecydowanie do tego typu historii i przyznam szczerze, że podoba mi się znacznie bardziej niż oprawa graficzna do pierwszego tomu. Nie zmienia to jednak faktu, że dla samej okładki tej książki bym na sto procent nie kupiła - ale dla treści... to co innego! Jeśli więc jesteście wzrokowcami i macie wątpliwości, czy kupić tę powieść, to zaufajcie mi i bierzcie!

Podsumowując, "Forget me always" to fajna książka, którą zdecydowanie polecam. Osobiście jestem tą pozycją oczarowana i mam nadzieję, że wy także będziecie. Szczególnie, że drugi tom naprawdę utrzymuje poziom tomu pierwszego, co rzadko się zdarza! Nie będziecie żałować swojego wyboru!

30 komentarzy:

  1. Lubię czytać tzw. młodzieżówki o romantycznej historii, ponieważ bohaterowie są zawsze piękni i młodzi, emocje i uczucia zawsze tchną świeżością, a lektura jest lekka i przyjemna, choć niekoniecznie banalna. "Forget me always" wydaje się być ciekawą propozycją, sądząc z recenzji "dobrze" napisaną, a okładka jest kusząca 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaśka Suchocka12 sierpnia 2017 08:21

    Okładka przykuwa uwagę ze względu na bardzo realistyczny wygląd. Jeżeli chodzi o samą recenzję, okaże się z pewnością bardzo przydatna dla osoby, która zastanawia się nad sięgnięciem po tę pozycję i z jakiegoś powodu się jedzcze waha... Szczegółowa, treściwa. Autor recenzji pokazuje dlaczego, według niego pozycja jest warta uwagi. Bardzo cenna uwaga na koniec, że książka dorównuje pierwszej części, a przecież to zdarza się dość rzadko.. Brakije mi jednego. Autor recenzji przedstawa same plusy pozycji, a w ocenie mamy 8/10, zastanawiam się dlaczego nie 10? Z drugiej, jednak strony jak sama sięgnę po książkę to się pewnie dowiem.☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka idealna dla mnie! W końcu jestem tylko już starsza młodzieżą hi a tak serio tak do historię do mnie przemawiają. Lubię wczuwać się w losy bohaterów i po tej recenzji wiem, że na pewno polacze się z którymś nich. Juz wiem, ze od tej ksiazki nie bedzie dalo sie oderwac :) a to kocham w książkach!

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, okładka fenomenalna. Typowo młodzieżowa historia, ale recenzja mnie urzekła. Muszę stwierdzić, że chętnie sięgnę po tę pozycję. Lubię zawiłą akcję, a nie tylko ckliwe miłostki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z kolei uważam, że zdjęcie postaci na okładce to zwykłe pójście na łatwiznę, co nie zachęca mnie do lektury,nie wiem czemu ale ta szata graficzna kojarzy mi się z nudnym romansidlem ciagnacym się w nieskończoność. I tu dziewczyny Wasza dobra robota, bo po recenzji jestem zdecydowanie nią zainteresowana :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, okładka zdecydowanie mnie nie zachęca ale za to recenzja już tak :) Musiałabym tylko nadrobić pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytając recenzję dochodzę do wniosku, że jest to kolejna młodzieżówka, która mi się spodoba. Chętnie sięgnę po ciekawą lekturę

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz spotykam się z tą autorką i chyba właśnie dzięki wam za chwilę dodam tą pozycję do mojego wieczne rosnącego stosiku książek do przeczytania. Temat amnezji zdecydowanie mnie zaintrygował bo jest rzadko spotykany zwłaszcza w młodzieżówkach. Skoro twierdzicie, że książka będzie ciekawa zarówno dla młodego, jak i znacznie starszego czytelnika to myślę, że w wieku 27 lat mieszczę się w granicach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Przychylam się do opinii o małej atrakcyjności okładki, ale unikam oceniania książek wyłącznie "po okładce".Recenzje czytelników są w tym względzie niezwykle pomocne.Powyższa, ze względu na wątek tajemnicy, zachęciła mnie do sięgnięcia po tę pozycję - dziękuję:) Mariola Sokal-Dziura

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka okładką, jest mało atrakcyjna ale to tam, najwidoczniej treść przysłania całą resztę :) Mam nadzieje ją kiedyś dopaść w swoje łapki, no ale muszę się pierwsze zabrać za pierwszy tom, więc zaraz się okaże że lista książek do kupienia nie ma końca i wiem że mój portfel bardzo to zaboli :D Ale ta książka brzmi tak interesująco więc nie wiem co teraz zrobić :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Po przeczytaniu recenzji chętnie sięgnę. Będzie czekała na swoją kolej, najpierw pierwszy tom i zaplanowany stosik. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. JA. MUSZĘ. TO. MIEĆ! 😂❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Monika Stanisławska

    W pierwszej chwili myślałam, że książka jest raczej nie dla mnie. Jednak po przeczytaniu recenzji zapowiada się bardzo ciekawa i wciągająca historia. Najpierw jednak muszę sięgnąć po pierwszą część, której jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tajemnica, miłość brzmi interesująco :) po przeczytaniu recenzji nabrałam ochoty aby ją przeczytać. Myślę, że zostawię ją sobie na zimowe, długie wieczory - na rozgrzanie wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie książki :) Po przeczytaniu recenzji już od razu chciałabym sięgnąć po książkę. Nie czytałam tylko pierwszej części, ale to też da się nadrobić. pozdrawiam Natalia Wójcik

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ksiazaka warta przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawiłe historie, niespodziewane zwroty akcji, tajemnice które odkrywane z każdą przeczytaną strona, a zwłaszcza zaskoczenie po przeczytaniu całej książki to jest to co lubię. Po recenzji doszłam do wniosku, że historia Isis szukającej prawdy na pewno mnie wciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tajemnica, szpital, chemia miedzy bohaterami jak można się oprzeć tej książce !!!!!! Taka recenzja tylko zachęca po sięgnięcie książki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zagadka? Brzmi ciekawie... Dobrze, że nie jest to typowy romans. Czasem książka potrafi odrazu zniechęcić kiedy w tajemniczy sposób na pierwszej stronie bohaterowie się w sobie zakochują a na drugiej wspólnie do łóżka... Bardzo spodobała mi się recenzja. Widzę, że książka Cię oczarowała i myślę, że to samo zrobi ze mną, jak tylko przeczytam pierwszy tom.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Historia przypomina mi inna jednak z racji sentymentu jaki mam do niej aż serce mi się rwie bym mogła jak najszybciej sięgnąć i po tę książkę i sprawdzić moje odczucia po przeczytaniu tu znalezionych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj, głośno o tej książce w sieci! ;) będzie moja!

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tej autorki ani poprzedniej części ale recenzja tej pozycji całkiem to zmienia. Już wiem co kupie za pierwszą wypłatę. Książki o miłości, która nie jest durnym romansidłem ze scenami seksu co dwie strony to coś wyjątkowego. Lubię czytać książki o młodych ludziach, rówieśnikach chociaż często dobija mnie to, że ja nie mam tak ciekawego życia jak oni. Mimo to recenzja bardzo zachęciła mnie do tej serii. Mam nadzieję, że już w najbliższym czasie trafi w moje ręce. Tak bardzo jestem ciekawa o co tak naprawdę chodzi, że chyba teraz nie zasnę!

    Ewelina Maria

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka po opisie zapowiada się nader ciekawie. Lubię zawiłe historie i sekrety wychodzące na wierzch. Szczerz mówiąc (pisząc) muszę też chyba najpierw dorwać pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń
  24. okładka (niesłusznie) sugeruje banalną historię, opis intryguje a recenzja podkreśla wyjątkowość książki - muszę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie dzięki tej recenzji z pewnością sięgnęłabym po tą książkę. Lubię kryminały, lubię thrillery a z romansami różnie bywa. Nie zawsze jest ochota na ckliwą historię. Teraz wiem, ze ta taka nie jest a okładka to typowa zmyłka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. PS. Jeden maleńki minusik recenzji.. jak okładka wskazuje jest to ciąg dalszy bestsellera, o którym jeszcze nie słyszałam... opis i recenzja skutecznie namówily mnie na siegniecie po Forget me Always, ale jeśli jest taka możliwość to lubię takie historie czytać od początku..
    I teraz czuje taki niedosyt bo nie wiem czy poprzednia część też jest warta przeczytana :) (wiem ze to nie recenzja Love me Never... ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak są w tle tajemnice i zagadki to już podoba mi się ta książka. Tylko MB ajpierw poszukam pierwszej części :p

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam pierwszą część i jestem bardzo ciekawa jako potoczą się dalsze losy bohaterów. Liczę na to, że główna bohaterka wszystko sobie przypomni. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Słyszałam o tej książce już w wielu miejscach i sporo osób ją chwaliło. Uwielbiam takie historie, więc z pewnością po nią sięgnę. Zrobię to jednak dopiero, gdy uporam się z wielkimi stosami książek czekających na przeczytanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Romanse z AMBER połyka się w całości i tak zapewne byłoby również z tą książką.
    Uwielbiam gierki słowne i myślę, że tutaj ich doświadczę;)

    OdpowiedzUsuń