środa, 25 września 2013

Gena Showalter - "Alicja w krainie zombie"

Autor: Gena Showalter
Tytuł: Alicja w krainie zombie
Wydawnictwo: Mira
Data wydania: 2013
Ilość stron: 512
Ocena: 9/10

Opis:

Żałuję, że nie mogę się cofnąć w czasie i postąpić inaczej w wielu sprawach.
Powiedziałabym swojej siostrze: nie.
Nigdy nie błagałabym matki, by porozmawiała z ojcem.
Zasznurowałabym usta i przełknęła te nienawistne słowa.
Albo chociaż uściskałabym siostrę, mamę i tatę po raz ostatni.
Powiedziałabym, że ich kocham.
Żałuję... tak, żałuję. 

Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją... 
By pomścić śmierć rodziny, Alicja musi się nauczyć, jak walczyć z zombi. Nie spocznie, dopóki nie odeśle każdego żywego trupa z powrotem do grobu. Na zawsze.

Recenzja:

Kiedy umieściłam tę książkę w zapowiedziach na WRZESIEŃ 2013, wiedziałam, że muszę się z nią zapoznać tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.
Dwa tygodnie minęły od czasu publikacji zapowiedzi, a ja mogłam z dumą stwierdzić, że jestem już dumną posiadaczką tej pozycji.
Patrząc na opis wiedziałam, że pozycja ta będzie ciekawa, wciągająca i niesamowita. Nie pomyliłam się wcale. Książka jest naprawdę cudowna i warta polecenia.
Zaczęłam czytać o przygodach Alicji, w tym samym dniu, w którym książka wpadła w moje rączki.

„Umieranie to jedyny sposób, by żyć naprawdę.”
 
Autorka spisała się doskonale. Wspaniałe opisy uczuć, wspaniałe opisy walki. Czytelnik wprost błaga o więcej i więcej. 
Na szczęście autorka zapowiada już, że zabiera się za kontynuację!
Ogólnie pozycja ta utrzymywana jest w ciągłym napięciu, cały czas coś się dzieje. Czasem jest to spodziewane wydarzenie, czasem zupełnie nas zaskakuje. 
Dodatkowo styl autorki jest czarujący i lekturkę czyta się z wielką przyjemnością.
Akcja jest płynna, ani czytelnik, ani bohaterowie, nie mają czasu na odpoczynek. Jeszcze nie kończy się jedna sprawa, a już zaczyna się następna.

„Dlaczego nie miałbym tańczyć?... Bo uważasz,że to głupie?... Coś,co pozwala chłopakowi dotykać wszędzie dziewczyny, nie jest głupie. To genialne.”
 
Każda postać jest stworzona w taki sposób, że wydają się one bardzo, bardzo realne. 
Alicja jest dziewczyną, z jaką z chęcią bym się zaprzyjaźniła, a większość chłopców na pewno zwróciłoby na nią uwagę. Jest bardzo silna duchem. Wytrzymała śmierć rodziców, siostry, dziadka... Prawie sama umarła, a mimo wszystko jedyne, co chce robić, to chronić innych ludzi, niekoniecznie tych, których zna. Okazuje naprawdę dużą bezinteresowną pomoc, chociaż jej motywy są nam doskonale znajome - chce pomścić śmierć rodziny poprzez dobro.

„Gdyby ktoś mi powiedział,że całe moje życie zmieni się między jednym uderzeniem serca a drugim, parsknęłabym śmiechem. Od szczęścia i tragedii, od niewinności do upadku? Żarty. Ale tyle wystarczyło. Jedno uderzenie serca. Mgnienie oka, oddech, sekunda - i wszystko co znałam i kochałam zniknęło.”
Zastanawiam się, czy zdradzić wam, jaki chłopak z tej pozycji najbardziej przypadł w moje łaski (nie tylko w moje, sama autorka stwierdziła, że jest on jej ideałem mężczyzny i wszystkie tego typu komplementy). 
No dobra, już wam mówię xD Jest nim Cole. Obecnie umieściłam go na liście MOICH UKOCHANYCH MĘSKICH POSTACI KSIĄŻKOWYCH.
Musicie więc zauważyć, jak wiele on dla mnie zaczął znaczyć xD
Ale jeśli postać jest tak dobrze wykreowana i zachowuje się w taki sposób, to nic dziwnego, że automatycznie zaczyna się go uwielbiać, nie? c; (sądzę, że większość książkoholików wie, o czym mówię).

„Nie ulegało wątpliwości, że miał doświadczenie, mnóstwo doświadczenia i że potrafił grać na dziewczynie jak na fortepianie.”
 
Patrząc na okładkę tej pozycji, od razu można zauważyć, że jest ona naprawdę ładna i miło się na nią patrzy. Muszę zapewnić, że w dotyku jest równie wspaniała :) 
Pozycję polecam każdemu, bez wyjątków. 
No chyba, że ktoś nie lubi zombie i ciągłego zabijania. Wtedy może sobie tą książeczkę odpuścić. TYLKO WTEDY XD 

Wasza Iwi :)

Książkę dostałam od Wydawnictwa Mira.



Alicja w Krainie Zombi - CYFROTEKA.PL

12 komentarzy:

  1. jestem na świeżo po oryginale Alicji, więc zombie mogłoby mieć teraz ciężko się u mnie przebić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że akurat tę książkę odbiera się tak, że mimo jakiegoś tytułowego nawiązania do Alicji oryginalnej (i w sumie tylko takiego odnośnika/sugestii, że jest to całkiem magiczny świat), jest to pozycja całkiem inna i naprawdę godna polecenia.

      Usuń
  2. Kolejna pozytywna recenzja! :D Cieszę się, chcę ją przeczytać, mimo że zombie to nie do końca moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj są idealnie ujęte i to tak w oczy nie razi, więc spokojnie możesz czytać c;

      Usuń
  3. Już niedługo zabiorę się za lekturę tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już czytałam kilka recenzji, które mnie zachęciły. Twoja równiez to zrobiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo chętnie przeczytam, zapowiada się interesująco :D

    OdpowiedzUsuń
  6. No mam tak wielką ochotę na tą książkę, że nie mogę po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie
    Chciałabym przedstawić dwa konkursiki, może akurat nagrody przypadną komuś do gustu i zechce wziąć w nich udział...
    Jeden z nich to mega konkurs książkowy gdzie zwycięzców będzie aż 19, a nagrodami są przeróżne książki, zarówno literatura kobieca, fantasy, poradniki... Do koloru do wyboru :)
    W drugim konkursie natomiast do wygrania jest zestaw czterech kubeczków, ale nie byle jakich... Są to kubki muminkowe z cytatami...Z pewnością znajdzie się wielu fanów tej bajeczki wiec tym bardziej polecam :)
    Nie chciałabym nadużywać gościnności i linków nie zostawię, ale jeżeli ktoś byłby zainteresowany to zapraszam na mój profil, a tam znajdziecie Babylandię oraz Książeczki synka i córeczki, a w nich po boku są banerki i tak traficie na dany konkursik :)
    Z góry chciałabym ogromnie przeprosić za spam, wiem że pewnie wiele z Was ma już dość takich autopromocji, ale mimo wszystko spróbuję szczęścia i mam nadzieję, że znajdą się chętni na takie fajne nagrody :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dopiero zauważyłam, ze w jednym konkursie udzial już wzięłaś, zawsze pozostaje jeszcze drugi ;)

      Usuń
    2. Nie przegapiłabym tego konkursu c;

      Usuń